Leták A5 pro čokoládovnu
Přiznáme se, že jsme se leták rozhodli vytvořit na poslední chvíli. Chceme ho dát i do dárkových balíčků pro jednoho firemního klienta, které mu musíme dodat už 30.11. Soutěž tedy poběží jen do středy, tak doufáme, že to společně nějak zvládneme :-)
- Garantováno
- Vypsána naslepo
ukončená
---
Tiskoviny a letáky
21.11.2020
21
Vyřazené zadavatelem:1
Smazané designérem6
Vyřazené adminem:0
Formát letáku: A5 oboustranná
Odkaz na zdroje:
https://www.transfernow.net/ddl/chocolatehill
Ve zdrojích najdete fotky našich produktů (a pár fotek z výroby), náhled přední strany, texty a instrukce (přední stranu máme obsahově pevně definovanou, zadní můžete pojmout kreativně dle svého uvážení), vektorové logo.
Náš e-shop: www.chocolatehill.cz Naleznete v něm vše, co se sem nevešlo Zejména z něj můžete čerpat způsob naší vizuální prezentace. Leták by s ním měl být v souladu.
Čím bude leták unikátní? Součástí letáku bude přicvaknutá malá ochutnávková čokoláda.
POTŘEBUJEME VYTVOŘIT DVĚ VARIANTY LETÁKU. Bude totiž obsahovat dva druhy čokolád:
- 70% hořkou BIO čokoládu,
- 77% hořkou čokoládu bez přidaných cukrů.
Lišit se budou však minimálně. 70% hořká BIO čokoláda má na sobě světlý štítek (v příloze) a 77% hořká čokoláda bez přidaných cukrů tmavý štítek (v příloze). Leták se bude lišit jen obsahově (jiný popis čokolády, složení, fotka produktu pod čokoládkou). Ale samozřejmě je na vás, pokud budete chtít dle štítku udělat i jinak barevnost letáku.
Pro účely soutěže potřebujeme navrhnout jen variantu se 70% hořkou BIO čokoládou. Druhou variantu nám udělá až vítěz v rámci své výhry.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
DOPLŇKOVÁ ČÁST O NÁS (celé to číst nemusíte, ale můžete se dozvědět nějaké další informace a lépe tak pochopit naše očekávání):
Děláme to jinak. To je slovní spojení, které naleznete i na našem budoucím letáku. Pracujeme výhradně s nejlepšími surovinami. Ve výrobě zpracováváme výběrové kakaové boby. Oproti bobům, ze kterých se vyrábějí masově produkované čokolády, se jedná o surovinu mnohonásobně dražší.
Většina masových výrobců, včetně "prémiových" značek ze supermarketů totiž zpracovává totožné boby, které z 90 % pocházejí ze Západní Afriky. Konkrétně z Pobřeží Slonoviny a Ghany. Nejen že je v těchto zemích na plantážích masivně využívána dětská práce, ony ani kvalitativně za nic nestojí. Jedná se o variace odrůdy Forastero, která dosahuje vysokých výnosů, ale na úkor chuti. Boby jsou hořké, trpké a příliš kyselé. Lidé to neví, ale drtivá většina čokolád ze supermarketů je chemicky zpracovaná pomocí tzv. alkalizace. To je proces, kterým se boby celkem drasticky zbavují kyselosti a hořkosti (za pomocí zásaditých činidel). Při tomto procesu bohužel zároveň ztrácejí až 90 % antioxidantů, což je snad to nejcennější, co tato surovina obsahuje. Přítomnost vysokých dávek antioxidantů je jedním z hlavních argumentů, když pomineme ten chuťový, proč čokoládu konzumovat. Alkalizovanou čokoládu lze snadno poznat tak, že je velmi tmavá (až do černých tónů), je to vedlejší efekt chemické reakce. Výrobci však nemusí tento postup na obalu uvést, není to legislativně povinné (narozdíl od kakaa, které se musí nazvat, pokud je alkalizované, jako "holandské").
Výrobci si nezřídka pomáhají i tím, že zákazníky nenápadně šidí. Čokolády nastavují levným kakaem a zbavují je drahého kakaového másla (to prodají zvlášť třeba do farmaceutického průmyslu). Zákazníkům samozřejmě zamlčují, že zpracovávají čokoládu z levných a nekvalitních kakaových bobů. A už vůbec jim neprozradí, že kakaové boby za dosažením lepší chuti přepražují, čímž v nich vznikají vyšší dávky akrylamidu, což je karcinogenní látka. Tento přístup k výrobě čokolád vede k tomu, že i vysokoprocentní hořká čokoláda, nemusí být zrovna moc zdravá.
V naší produkci najdete zejména čokoládu z kakaových bobů z Peru. Jižní Amerika je místo, kde tato plodina biologicky původně vznikla. Plody tam dosahují nejvyšší kvality. Je to jako s vínem. Čokolády lze degustovat, poznávat u nich zajímavé chuťové kontury. Masově vyráběná čokoláda je v podstatě na úrovni krabicového či v lepším případě stáčeného vína. Čokoládu z výběrových kakaových bobů lze připodobnit k lahvi vína od lokálního vinaře, jehož cena začíná na 200 Kč za 0,7 l.
Vyšší cena kakaových bobů se logicky podepisuje na ceně konečného produktu. Naše čokolády se řadí mezi dražší produkty. Nutno ale zároveň dodat, že i tak na tabulce máme nejspíše méně než výrobce masovky za pár kaček
V naší čokoládové manufaktuře se snažíme zákazníkům nabízet produkt, který maximálně využívá potenciálu nejlepších surovin, které jsou na trhu k dispozici. Není to proklamace. Je to fakt. Problém spočívá v tom, že výrobci masově prodávaných produktů je sami nazývají jako výběrové, v reklamách hovoří o výjimečné kvalitě. Vše jsou to jen marketingové fráze bez reálného základu. Běžnému zákazníkovi však slovy těžko vysvětlíme, v čem spočívá ten rozdíl. Natož aby to poznal z produktu samotného, když ho jen drží v ruce a rozhoduje se, zda ho koupit.
Proto jsme se rozhodli vytvořit leták. Měl by lidem umět jasně vysvětlit, proč si mají koupit tabulku čokolády, která stojí skoro 100 Kč. Cílem je, aby zákazník pochopil, že vyšší cena není znakem nenažranosti výrobce, nebo prodejce. Že se jedná o cenu, která kvalitě plně odpovídá a je definována zejména cenou použitých surovin.
Když jsme začali uvažovat nad jeho obsahem, tak jsme přemýšleli, jak lidem úderně vysvětlit rozdíl mezi naši čokoládou a čokoládou za 25 Kč. A přiložení malé čokoládky na ochutnání nám přišlo jako zajímavé řešení. Ten rozdíl totiž pozná snad každý.
A zde ještě, pokud byste se chtěli o nás něco dozvědět bez čtení
Budeme se moc těšit na návrhy!
[2020-11-22 19:42:37]
Již nám přišel první návrh. A trošku nám upřesnil představu ohledně toho, co nechceme.Takže menší nápověda pro další designéry:
1) Pokud budete pracovat s bílou a modrou texturou od nás z e-shopu, tak prosíme spíše na menších plochách. Resp. na ně alespoň neumisťujte text (přímo). Jak si můžete povšimnout, tak na e-shopu je text vždy na čistém bílém pozadí. A důvod je ten, že na texturách by nebyl dobře čitelný. Což se u prvního návrhu potvrdilo. Chceme, aby byl návrh vzdušný, graficky čistý. S citem pro detail. Přehlednost a čitelnost jsou pro nás důležité parametry.
2) Textury pro jistotu dávám do přílohy, ať je nemusíte složitě stahovat, kdybyste s nimi chtěli pracovat.
3) U zadní strany dbejte spíše na představení kategorií produktů, fotografie stačí jedna dvě ilustrační (u kategorie). Kompletní výčet jednotlivých produktů tam nechceme. Naše nabídka se průběžně mění, takže bychom měli leták brzo neaktuální.
Děkujeme a snad upřesnění pomůže :-)
- Designy (21)
- Diskuze (10)
Diskuze
-
nahlásit ledovalady
Dobrý večer, moc děkuji za 3. místo i přes nedostatky mého návrhu. Gratuluji ostatním grafikům :-) Katka
28.11.2020 20:25 -
nahlásit chocolatehillCZ
Všem designérům moc děkujeme za účast a za snahu. Vítěz může být jen jeden. A my jsme o něm měli jasno. Vítěz na 1. místě byl jednoznačný. S menšími úpravami budeme leták hrdě předávat našim potenciálním zákazníkům. Takže jsme nakonec velmi spokojeni a soutěž více než splnila svůj účel. Každý jeden návrh nám dal i zpětnou vazbu o tom, jak lidé náš sortiment chápou/nechápou, což je také velmi cenné. Snažili jsme se zodpovědně vybrat i 2. a 3. místo. Ve všech zbývajících návrzích byly nějaké nedostatky. Jak grafické, tak obsahové. Ale u každého z vás byla patrná velká snaha nám vyhovět. A moc si toho ceníme. Vybrali jsme návrhy, u kterých jsme cítili největší potenciál (po úpravách) k reálnému použití. Všem přejeme mnoho úspěchů v další tvorbě. Užijte si nadcházející svátky. Tým z Chocolate Hill
28.11.2020 19:27 -
nahlásit chocolatehillCZ
Po zvážení jsme se rozhodli, že soutěž prodloužíme do soboty. Ten termín asi opravdu byl moc šibeniční. Všechny to motivovalo vytvářet letáky horkou jehlou. S naším partnerem, kterému jsme letáčky chtěli dát do dárkových balíčků, jsme se dohodli na posunu termínu jejich realizace. Jen upozorním, že finální data budeme potřebovat nejpozději v pondělí dopoledne.
24.11.2020 14:48 -
nahlásit Endy
Dobrý den, dle Vašeho dalšího zadání. bylo by možné prodloužit dobu na zaslání návrhu ? třeba o 2 dny. Pokud to není možné zcela chápu. Děkuji Endy
24.11.2020 13:37 -
nahlásit chocolatehillCZ
Vážení designéři, děkujeme za dosud zaslané návrhy. Musíme se přiznat, že jsme zatím mírně zklamaní. Ze všech nahraných návrhů (nyní 6 aktivních) je tam zatím jen jeden, který bychom po větších úpravách (hlavně obsahových na zadní straně) dokázali využít. Ale zatím tam není žádný, o kterém bychom dokázali prohlásit, že je skvělý, a že bychom ho rádi a hrdě potenciálním zákazníkům nabízeli. A moc rádi bychom se takového dočkali. Stále se z našeho pohledu opakují stejné chyby: 1) Moc složité a překombinované návrhy. Velké a velmi barevně výrazné plochy, které se nám nelíbí. Text na nich zaniká a vizuálně to nevypadá dobře. Umístění textů a formátování působí často amatérsky. Jsou tam i případy, kdy jsou nadpisy menší než prostý text. Texty jsou na sebe buď moc nalepené, nebo je tam naopak moc velké řádkování. 2) Nedaří se vám dobře popsat náš sortiment na zadní straně. Asi je to hlavně naše chyba, protože jsme vám nechali přílišnou volnost. Takže raději sepíšu, jak k tomu přistoupit, aby to bylo alespoň trochu obsahově přijatelné. Dost se zamotáváte do těch čokolád s cukrem a bez cukru. Vznikají tam podivné kombinace, které náš sortiment prezentují dost nejasně a často i špatně. Lepší bude některé detaily v zájmu přehlednosti vynechat. Proto to zjednodušme. Stačí tam nadpisově (s doprovodnou ilustrativní fotografií uvést kategorie v tomto tvaru): - BIO tabulkové čokolády - Čokoládové tyčinky - Tabulkové čokolády s posypem - Oříškové krémy s čokoládou Záměrně jsem to nyní dal jen na 4 pozice. Očividně vám dělal problém lichý počet. Takže to vypadalo vždy rozházeně. Dokonce jste některé produkty dělali větší než jiné a vypadalo to, že tím nějak vyjadřujeme jejich důležitost. To rozlišení s cukrem / bez přidaných cukrů (nedávejte jen "bez cukru") můžete nějak hezky graficky doplnit k názvu kategorií. Třeba i s nějakou doprovodnou ikonkou. BIO čokolády máme jen s cukrem. Ostatní tři kategorie mají varianty jak s cukrem, tak i bez přidaných cukrů. Nemusíte tam nutně psát, že jsou naše produkty s cukrem. Můžete tam dát třeba nějakou ikonku či jiný dobře viditelný grafický prvek, kde bude napsáno "i bez přidaných cukrů" (ke každé z těch tří kategorií). Ať je patrné, že tam mají volbu i diabetici či lidé, kteří se stavují LOW CARB. Každopádně nám jde nyní o nalezení pěkného konceptu a schopného designéra. Obsahové detaily doladíme až s vítězem při finalizaci. Všem moc děkujeme za snahu a snad se nám podaří společně připravit nějaký leták, ze kterého budeme mít radost.
24.11.2020 13:13 -
nahlásit m_kopecka
Dobrý den, mohla bych poprosit o upřesnění použitých fontů? Vaše očekávání v tomto směru? Pokud byste chtěli použít specifický font a jejich kombinaci (např. font použitý v logu + jeden základní pro text), byla bych ráda za více informací (a tedy nejen já, třeba se informace bude hodit i ostatním designerům). Díky za odpověď obratem, vzhledem k brzkému ukončení soutěže. Hezký den, M.K.
23.11.2020 18:16-
nahlásit chocolatehillCZ
Dobrý večer, můžete samozřejmě použít fonty z webu. To je na Vašem uvážení. Nejsou špatné, tak proč ne... Nadpisové texty (patkové) jsou Neuton. Obecné texty (bezpatkové) jsou Roboto. Logo je Trajan Pro. Ale asi bychom font z loga nevyužívali na jiných místech, logo by díky tomu mohlo zaniknout. Ale záleží na Vašem citu :-) Pro nás je důležité, aby byl leták přehledný, reprezentativní a lákal lidi čokoládu kupovat. Určitě bude spíše rádi za jednoduchost. Ne přeplácanost. Chceme, aby vynikly fotky produktů. Na hlavní stránce musí prim hrát ochutnávková čokoláda. Poznámka: Komentář jsem poslal znovu za Chocolate Hill. Ne jako admin :-) Čokoládovna je můj druhý projekt a a ze zvyku jsem se přihlásil pod špatným účtem :-)
23.11.2020 19:00-
nahlásit m_kopecka
Rozumím, díky za upřesnění, nerada bych se ubírala špatným směrem a Vaše dodatečné vysvětlení mi opravdu pomohlo. Ještě jednou díky! M.K.
24.11.2020 8:18
-
-