Povolení používání souborů cookies
Náš portál používá pro své správné fungování cookies a podobné technologie. Některé jsou nezbytně nutné pro základní fungování. Bez nich se neobejdeme. Jiné nám slouží k vytváření anonymních statistik o chování návštěvníků nebo pro inzerci reklamních obsahů. S jejich používáním však potřebujeme Váš souhlas. Souhlasy s používáním jednotlivých typů cookies si můžete nastavit pod odkazem „Detailní nastavení“.
Detailní nastavení Více informací o ochraně soukromí

Český golf

Zadáno uživatelem KarelCelikovsky v kategorii Logo
Rychlý popis soutěže
Jednoduché, důstojné logo, které by vystihovalo ČESKÝ GOLF.
  • Garantováno
  • Vypsána naslepo
Stav soutěže:
ukončená
Do konce soutěže zbývá:
---
Kategorie soutěže:
Logo
Spuštěna:
2.03.2022
Již nelze vkládat návrhy
Výhry
1. místo5 000 Kč
2. místo1 000 Kč
3. místo500 Kč
nahraných designů
85
Aktivních:28
Vyřazené zadavatelem:46
Smazané designérem11
Vyřazené adminem:0
Text v logu
Český golf
Popis

Nemáme konkrétní představu o vizualizaci loga.

Jsme oficiální zástupci českého golfu (Česká golfová federace). Vše o nás je na www.cgf.cz 

Logo České golfové federace však nechceme a dokonce nemůžeme použít na komerčně prodávaných produktech.

Z tohoto důvodu jsme připravili značku/název "Český golf", aby logo mohlo být použito na merch.

Důležité. Pokud byste zvažovali užití symbolu lva, tak toho, který je ve státním znaku, nelze dle platných zákonů užít. Je třeba ho dostatečně modifikovat.

Cílová skupina
sportovci, zejména golfisté
Jaké návrhy byste neradi dostali?
Logo by nemělo být matoucí. Je třeba vyloučit záměnu s reprezentantem České republiky v golfu. Nemělo by nijak odkazovat na logo České golfové federace.
řadit dle: hodnocení / data nahrání
Toto je projekt vytvořený naslepo! Pouze zadavatel projektu může vidět všechny vložené návrhy.
Hodnocení: 85/100 nahlásit
1. místo
#81
2
ms
#81
Hodnocení: 85/100 nahlásit
2. místo
#55
7
Swicca
#55
Hodnocení: 85/100 nahlásit
3. místo
#10
4
Terrka
#10

Něco není s návrhem v pořádku? Máte podezření, že autor návrhu porušuje naše Podmínky užití? Informujte nás pomocí tohoto formuláře a situaci prověříme.

Diskuze

Komentáře již nelze přidávat.
  • nahlásit design77

    Bohužel slušnost zadavatele opet zklama - nebylo v jeho silách napsat k vyrazeni ani 2 slova, škoda :( myslim si že "nás bude víc" je to lehce "prokletá soutez" ale nevzdavame se .-)

    21.04.2022 14:45
  • nahlásit Odysseus

    Dobrý den, Váš komentář byl velmi podrobný a musím říci, že máte většinou pravdu. Chtěl bych se Vám omluvit za svů nepatřičný a unáhlený komentář.   S pozdravem Odysseus

    4.04.2022 12:37
  • nahlásit admin

    Dovolte, abych se zde vyjádřil ke komentářům níže ohledně zpětné vazby od zadavatele. Jelikož je to časté téma, udělám to obšírněji. Mám možnost pozorovat to z obou stran. A myslím, že by to mohlo pomoci ke vzájemnému pochopení. Ano, v ideálním světě by komentář k vyřazenému návrhu bylo nejlepší řešení (resp. nevyřazovat a snažit se na tom s designérem pracovat). Zadavatele o to často i prosíme. Když dochází k vyřazení návrhu, je zadavatel dokonce upozorněn, že je to velmi "agresivní způsob" vyjádření nespokojenosti a měl by být volen v krajním případě. Že doporučujeme, pokud není návrh zcela beznadějný, raději návrh okomentovat a dát designérovi šanci na to nějak zareagovat. Takže systémově je tato funkce zamýšlena opravdu jen pro tvrdé odmítnutí něčeho, co je "úplně mimo" (spíše na úrovni schopností designéra) a designér by se zbytečně trápil s úpravami. Ono to dává smysl. Občas je lepší návrh úplně odmítnout a designéra nedržet v marné naději, že má nějakou šanci. To se týká hlavně začátečníků, jejichž čas má ale také hodnotu. Ale u objektivně dobrých designérů, kteří se "netrefí" jen kreativně, by se tato funkce úplně používat neměla. Zadavatel si zbytečně ze soutěže odstraní někoho, kdo by byl ochotný udělat nějakou variaci návrhu, kdyby obdržel konstruktivní zpětnou vazbu. Takže se tím poškodí zejména sám zadavatel... Pokud jde o tuto soutěž. Zadavatel mě po skončení původní doby soutěže sdělil, že není s výsledkem úplně spokojený. Na to jsem mu odvětil, že se to stát může. Že by to šlo řešit dodatečným prodloužením. Ale že ze soutěže není jeho nespokojenost jakkoliv patrná, takže na to nemohla komunita ani nijak reagovat. A ani po prodloužení nebude, pokud se něco nezmění. Upozornil jsem ho, že soutěž nebyla z hlediska kvantity a kvality zpětné vazby řádně vedena. Že zde není žádný komentář v hlavní diskuzi, kde by svoji nespokojenost zavčas sdělil. A navíc žádný návrh nevyřadil. Takže nelze u soutěže očekávat zapojení dalších designérů, když vidí ve statistikách, že všechny vložené návrhy zůstávají aktivní. U soutěže "naslepo" jsou ty statistiky důležité, protože z nich jde nepřímo odvodit, jak je konkurence velká. Proto jsem zadavatele poprosil, aby zde zveřejnil alespoň nějaký souhrnný komentář, ve kterém vysvětlí, co jste většinově dělali špatně. A také jsem mu řekl, že by měl návrhy, které opravdu považuje za úplně beznadějné, vyřadit. To, že dojde k tak masivnímu vyřazování, jsem upřímně nečekal. Ale je to samozřejmě věc zadavatele. Asi záleží na výkladu toho, co člověk považuje za beznadějné. Od toho tam ale máme to systémové upozornění, které vysvětluje, jak se má s tímto nástrojem ideálně pracovat. Nutno však dodat, že vy, jako designéři, máte často nereálné představy o možnostech zadavatelů poskytovat zpětnou vazbuČasto to bohužel narazí na celou řadu důvodů, proč ji neobdržíte. Tím neříkám, že by zadavatel neměl komunikovat. To vůbec. Jde to. Ale toto jsou nejčastější důvody, proč se tak neděje v očekávané míře: 1. Zadavatel nedokáže návrhy průběžně okomentovat, protože je rozhodování kolektivní. To znamená, že nedokáže návrhy posoudit, dokud se nesejdou všichni, kteří o logu budou rozhodovat. A to se často stane jen jednou po skončení soutěže. Je to hlavně u zadavatelů, kteří mají formální kolektivní rozhodovací orgány. Veřejná správa, velké podniky... V ten moment musíte pochopit, že člověk, který soutěž založí, není ani oprávněn do soutěže průběžně zasahovat. Jen soutěž zadá, ale klientem je celý kolektivní orgán. A děje se tak častěji, než byste si mysleli. 2. Zadavatel nemá časové kapacity vše okomentovat. Možná si říkáte, že je to neuctivé, když si s tím dáte práci. To je určitě pravda. Na druhou stranu si představte, že byste měli náročnou práci a byli jste plně vytížení. A k tomu jste dostali za úkol slovně a konstruktivně okomentovat 50 návrhů. I kdyby to mělo být jen 5 minut na jeden návrh, bavíme se o 4 hodinách. A někdo, kdo pracuje i tak 12 hodin denně, je mít nemusí. Pár soutěží jsem sám realizoval. Abych šel příkladem, tak jsem maximálně komentoval. Ale je to za cenu toho, že člověk na tom opravdu denně stráví několik hodin. Pět minut na komentář a řádné posouzení reálně nestačí. Ne každý si to prostě může dovolit, i kdyby chtěl. Ze zkušenosti mohu říci, že zadavatelé mívají málo času i na řádné připravení zadání (chystají ho třeba postupně i měsíc). Nechci, aby to znělo nějak nabubřele... Ale ne každý klient je začínající podnikatel, který nemá na starosti nic jiného, než komentovat všechny návrhy. Mezi zadavateli zde máme majitele velkých úspěšných firem, kteří pracují od rána do večera. A u nich prostě často není čas na nic jiného, než že připraví zadání, zaplatí a pak projdou návrhy a metodou líbí/nelíbí vyberou vítěze. Je to ideální z hlediska průběhu soutěže? Není. Ale často jim nic jiného nezbývá. Bohužel. 3. Zadavatelé se bojí a nebo neumí návrhy komentovat. Oni často neví, proč se jim návrh líbí nebo nelíbí. Bývá to i o pocitech a dojmech. Některé aspekty vnímání loga jsou dost abstraktní a těžko popsatelné. Proto se stává, že zadavatel prostě a jednoduše ví, že nechce takové logo používat. Ale není schopný popsat proč. Mívá i strach z toho, že nedokáže dostatečně odborně oponovat. Není designér. A jsou zde i zadavatelé, kteří neumí slovně popsat své představy a potřeby. Psaný projev mají špatný a nevěří si v něm. Což ale odsuzovat taky nejde. Každý jsme jiný. 4. Zadavatel se zdráhá dělat nějaké závěry, dokud nemá všechny návrhy. Zadavatel neví, co ještě přijde. Může mít strach s někým návrh rozpracovávat, když může dojít něco, co bude lepší. Už jsem se s tím setkal mnohokrát. Zjistil jsem, že zadavatelé nekomentují z úcty k vašemu času. Nechtějí "vás tahat za nos" a návrh, na kterém budete společně pracovat týden, odmítnout, protože na poslední chvíli přijde něco, co ho překoná. Ono se totiž často dokonce stává, že nejvíc frustrace u designérů způsobí zadavatel, který všechno komentuje. Mnoho designérů své návrhy opakovaně upravuje, protože si myslí, že patří mezi favority. A přitom jsou jsou jen jedni z mnoha, po kterých chce zadavatel úpravy. To přeci také není cesta... Příliš aktivně vedená soutěž komunitu zbytečně vytěžuje a dochází k obrovským časovým ztrátám. Ideálně vedená soutěž tedy není taková, kde bude komentář ke každému návrhu! 5. Zadavatel má čas, ale kašle na to. To je případ, který je samozřejmě špatně. Hlavně pro zadavatele, protože si snižuje šanci, že mu někdo něco vytvoří dle jeho představ. Těžko se ale posuzuje, že dochází k tomuto případu, nebo se uplatňují první čtyři body. Abych to shrnul. Ano, v této soutěži není úplně ideálně poskytována zpětná vazba ze strany zadavatele. Ale určitě to nikoho neopravňuje zadavatele posílat "do háje" (viz designér Odysseus). To je spíš projev frustrace. Která je však spojena s tím, že jde prostě o soutěž. Chápu, že vyřazení návrhu dokáže rozčílit a vlastně i ponížit. Natož když se to stane profíkovi. Nicméně i to je forma zpětné vazby. Kdyby zadavatel návrhy nevyřadil a nijak jim nevěnoval pozornost, tak zde tyto reakce nevzniknou. A přitom zadavatel se tomu věnoval z faktického hlediska více, než někteří zadavatelé, kteří soutěž nechají pasivně proběhnout. Nutno taky dodat, že zadavatel u návrhů, které se mu z těch nevyřazených líbí, komunikuje. Tentokrát jsem se trochu rozepsal, protože si myslím, že i vy, designéři, byste měli umět také projevit trochu empatie. Oprávněně to žádáte to po zadavatelích. Ale sami často nechcete a nedokáže připustit, že ne každý zadavatel má možnost okomentovat všechny návrhy. To ovšem neznamená, že bych si nemyslel, že tuto soutěž nešlo vést lépe. Vždy to jde lépe. Ale uvědomte si také, jak probíhají ostatní veřejné soutěže mimo náš portál. Zveřejní se zadání a termín odevzdání. V průběhu soutěže se žádná zpětná vazba neuděluje. Komise provede výběr, kdy návrhy interně také postupně vyřazuje, a vyhlásí vítěze. Představa, že každý zadavatel okomentuje všechno, prostě není z logiky věci reálná. A ještě jedna poznámka. I zadavatelé bývají často frustrování. Zejména ti, kteří pečlivě napíšou zadání. Je víc než časté, že designéři tvoří, aniž by si zadání pořádně přečetli a zamysleli se nad ním. Není nezvyklé, že designéři vytvoří i to, co zadavatel výslovně popíše jako něco, co se mu nelíbí. A dělo se tak i v této soutěže. A právě takové designy třeba ani nekomentují. A zcela pochopitelně. Nebo je rovnou vyřadí. A stává se, že zrovna takoví tvůrci bývají nejvíce ublížení, aniž si uvědomí, že si za to vlastně mohou vlastní nedůsledností. Není to černobílé a není jednoduché dosáhnout situace, kdy by byli všichni spokojení. Natož v designérské soutěži, kde vyhraje jen jeden. Zkuste prosím dospět k nějakému vzájemnému pochopení.

    4.04.2022 11:48
  • nahlásit KarelCelikovsky

    Dobrý den, všem účastníkům, vzhledem k tomu, že nás zatím nic neoslovilo natolik, že bychom byli úplně spokojeni, tak jsme soutěž prodloužili. Z hlediska zadání, tedy znovu připomínám, že by mělo jít o moderní logo, ze kterého by mělo být patrné, že se jedná o golf. Doprovodné nápisy "Český golf" budeme variantně používat též jako Czech golf.  Berte, prosím, vpotaz, že logo by mělo být umísťováno především jako výšivka na tričkách nebo botách a jako potisk golfového míčku. Jinými slovy - logo bude v reálu maličké, tedy je důležité, aby z jeho podoby bylo zřejmé, o co jde.

    1.04.2022 13:33
    • nahlásit Minion

      Můžete přidat nějaké loga, která se vám typově líbí? Díky

      1.04.2022 13:43
    • nahlásit Odysseus

      Bylo by minimálně slušné napsat autorům vyřazených návrhů proč se tak stalo, nějakou zpětnou vazbu. Váš přístup považuji za arogantní, nevážíte si práce grafiků a přispíváte k dehonestaci našeho oboru. Odysseus  

      1.04.2022 20:11
  • nahlásit admin

    Vážení designéři, na základě požadavku zadavatele byla soutěž o 10 dní prodloužena. Zadavatel není ještě s výsledkem 100% spokojený. Nyní vyřadí návhry, které jsou "úplně mimo", abyste měli lepší představu o skutečné konkurenci. Zároveň by vám zde měl napsat nějaký souhrnný komentář k předešlému průběhu soutěže, abyste případně mohli své návrhy upravit správným směrem, či přidat další. Děkujeme.

    1.04.2022 12:13
    • nahlásit lamaglama

      Předtím, než mi zadavatel vyřadil můj návrh (a označil ho za "úplně mimo" -funny), by mi mohl poskytnout komentář k mému dílu. Myslím si, že má práce byla velice solidní a s myšlenkou. Také myslím, že je to jakási zdvořilost a úcta k dizajn řemeslu jako takovému se vyjádřit z jakého důvodu a proč byl vyřazen, obecný komentář je patos. Nemám už chuť nadále v této soutěži o toto logo setrvat...

      1.04.2022 13:27
      • nahlásit KerdaZz

        Souhlasím a připojuji se ke sdělení tohoto komentáře. Ocenil bych zpětnou vazbu zadavatele. Na škodu by také nebylo dřívější reakce ze strany zadavetele. 39 smazaných návrhů je velice zajímavé... (to, že bude logo maličké i na golfových míčcích zadavatel píše až zde v komentáři, ale v zadání o tom nebyla zmínka), no co se dá dělat, mrzí mě to.

        1.04.2022 13:40
      • nahlásit Jiřííííí

        Rovněž se připojuji. Soutěž běží měsíc, což je oproti jiným soutěžím ta delší doba a zadavatel neposkytuje zpětnou vazbu. Pak jen přijde automaticky generovaný e-mail, že návrh byl zamítnut. Takové jednání je neseriózní a neprofesionální. Navíc jsem logo aplikoval i na golfovový míček, na triko a propisky, aby bylo vidět, že funguje dobře v menší podobě i na malých předmětech. Tudíž si nemyslím, že by můj návrh byl "úplně mimo".

        1.04.2022 15:00
      • nahlásit Honza Dočekal

        Myslím, že na těchto stránkách moc úcty k design řemeslu neposbírame. Ve finále mi to přijde spíš ponižující. Za 5 000,- přes padesát návrhů ještě prodlužovat. Mé logo znazornovalo Český Golf jak jen mohlo. Žádná zpětná vazba od zadavatele. Kašlat na to zde, kolegové. Je to výsměch celému povolání. Srážíme si tím hodnotu našich budoucích prací. Jsou zde využíváni talentovaní lidé. A ve finále svým přispíváním prací si za to můžem trochu sami. 

        1.04.2022 18:47
  • nahlásit WEBDRAK

    Omlouvám se, došlo k nedorozumění z mé strany, neboť jsem se domníva,l že jsem odpovídal zadavateli. S pozdravem Mirek

    12.03.2022 9:47
    • nahlásit ernys

      Zadavatel tedy jednou píše slovensky, poté se podepíše jako Odysseus.. :DD

      12.03.2022 10:00
      • nahlásit WEBDRAK

        Děkuji za upřesnění, a dofám že i ostatní, můj omyl pochopí. Mirek

        12.03.2022 11:31
  • nahlásit Alenakrofianova

    Dobrý den, ráda bych se zeptala na pár věcí k upřesnění: 1. Bude se Vaše logo ,,Česý golf" vyskytoat někde spolu s logem české golfové federace? 2. Trváte na nějaké grafické spojitosti s logem golfové federace? 3. Trváte na zpodobnění českého lva nebo jiného určení ČR v rámci loga? (trikolra atd.?) 4. Kde se bude logo hlavně vyskytovat, resp. k jak velkému zmenšení bude docházet a jakými technikami se bude realizovat? Jedná se hlavně o tiskoviny, web, nebo třeba i o tužky, embém na trička? Děkuji za upřesnění

    11.03.2022 11:12
    • nahlásit WEBDRAK

      Dobý den, abych odpověděl na Vaše dotazy 1 – 3 toto logo bylo vytvořeno, výhradně pro Vaši prezentaci, a v případě že splňuje Vaše požadavky, které je možné jakkoliv upravit, podstoupím Vám veškerá autorská práva, a záleží jen na Vás jakým způsobem je budete využívat. Na čtvrtou otázku odpovím takto, technika použití, je zcela ve Vaší potřebě, třeba jako trofej, za umístnění viz. 3 verze ať už zvolíte jakoukoliv formu zpracování (3D tisk, odlití z kovu nebo skla,) a  vzhledem tomu, že je logo tvořeno ve vektorové grafice, nemá velikost loga, žádný vliv na kvalitu zobrazení, bude vypadat stejně, na centimetrové ploše, jako na pětimetrovém billboardu. S pozdravem Mirek.

      11.03.2022 21:13
      • nahlásit lamaglama

        Prosím vás, vy jste zadavatel? ???? 

        11.03.2022 21:17
        • nahlásit Terrka

          Už jsem se také chtěla zeptat, komentáře k návrhům přidává zásadně do hlavní diskuze.

          11.03.2022 21:21
        • nahlásit ernys

          lol

          11.03.2022 21:36
    • nahlásit KarelCelikovsky

      Dobrý den,  odpovídám na dotazy: 1. Nelze vyloučit, že se logo Český golf bude vyskytovat spolu s logem ČGF, avšak to v plánu není. 2. Ne netrváme. Naopak logo Český golf by nemělo nijak odkazovat na logo ČGF. 3. Ne netrváme 4. Logo bude primárně použito na mech. Předměty, na kterém bude logo vytištěno, ještě nemáme určené. Děkuji

      15.03.2022 10:22
  • nahlásit Martellix

    Dobrý deň. Môže vaše logo byť zložené z iniciály ČG a pod tým celý názov Český golf? Ďakujem.  

    7.03.2022 10:42
    • nahlásit WEBDRAK

        Dobrý den, iniciály ČG mohou být umístněná libovolně dle použití viz hrnek, triko, nebo i samostatně, jelikož dostatečně vystihují, prezentaci a zaměření na český golf.   S pozdravem Mirek.     

      8.03.2022 8:48
    • nahlásit KarelCelikovsky

      Dobrý den, ano může. Nemáme konkrétní představu o vizualizaci loga.

      15.03.2022 10:30
  • nahlásit Odysseus

    Dobrý den, pokud by byly k návrhu loga vhodné nějaké aplikace, jaké bysle upřednostlili? web - homepage, reklamní a propagační pčedměty – triko, čepice-kšiltovka, hrnky...atd. Prosím navrhněte, děkuji.   S pozdravem Odysseus  

    4.03.2022 13:01
Něco není s komentářem v pořádku? Máte podezření, že autor komentáře porušuje naše Podmínky užití? Informujte nás pomocí tohoto formuláře a situaci prověříme.