Povolení používání souborů cookies
Náš portál používá pro své správné fungování cookies a podobné technologie. Některé jsou nezbytně nutné pro základní fungování. Bez nich se neobejdeme. Jiné nám slouží k vytváření anonymních statistik o chování návštěvníků nebo pro inzerci reklamních obsahů. S jejich používáním však potřebujeme Váš souhlas. Souhlasy s používáním jednotlivých typů cookies si můžete nastavit pod odkazem „Detailní nastavení“.
Detailní nastavení Více informací o ochraně soukromí

Návrh #52 v soutěži Grafický návrh mezinárodní seznamky

Nahráno designerem Paulie zpět na soutěž
Vložen 9.06.2012 19:49
Poslední aktualizace 12.06.2012 10:56
Získané hodnocení 100 %

1. verze

vloženo: 9.06.2012 19:49 poslední aktualizace: 12.06.2012 10:56

Designér k návrhu nepřipojil žádný popis.


Komentáře

Komentáře již nelze přidávat.
  • nahlásit admin

    Musí být vybrány do 14 dní od ukončení soutěže - viz. naše Podmínky užití...

    17.06.2012 19:17
  • nahlásit HandsOfCreativity

    A co ostatní místa? :)

    17.06.2012 16:49
  • nahlásit Cubino

    Asi budu za škraloupa, ale na webtrhu to Váš Pauli docela projekl :)http://www.imagehosting.cz/images/vstiekwgw.png - mimoto tady už jste snad nechal vybírat další místa

    12.06.2012 8:49
  • nahlásit champion

    Mám to potěšení vám oznámit, že jsem vybral Paulieho návrh, neboť se výborně strefil do představy dané v zadání dlouho pilovaném a konzultovaném s odborníky. A nejen to. Uznali ho v podstatě všichni této komunitě i na Wbtrhu. Promiňte mi prosím dodatečné úpravy v zadání. Když mi řekli, že bych měl změny označovat, tak už bylo pozdě, protože už jsem si nepamatoval, které věty, vodítka jsem kdy přidal. Velmi děkuji všem, kteří se projektu zúčastnili a přispívali do diskusí. Mně samotnému to moc nešlo, protože se potýkám s novou klávesnicí pro obouručné psaní. Přeji Vám hodně štěstí v dalších soutěžích a těším se, že mi svými komentáři pomůžete v nelehkém úkolu, stejně radostném jako je tento, a sice ve volbě odměn 2. a 3. místa. S pozdravem, Dalibor Černý

    11.06.2012 23:39
  • nahlásit admin

    Ano, grafický návrh byl ze systému odstraněn designérem na základě naší emailové komunikace.

    11.06.2012 22:12
  • nahlásit Cubino

    Vy mě bavíte, kor když máte o pář řádků níže napsáno:Grafický návrh č. 12 byl ze systému odstraněn. :D

    11.06.2012 22:00
  • nahlásit champion

    To nejde nechat plavat. Byli tady znevažováni nic netušící lidé. Jak k tomu přijde tvůrce návhu 12?. Ten se málem hambou do země propadl, když četl diskusi a sám sebe vymazal. Za celou aférou stojí nedorozumění. Za celým resentimentem je provokace týpka pojmenovaného "Topdesigner" v kombinaci s nešťastnou náhodou, že bylo špatně porozuměno obratu, že jsem se na jeho tvorbě č. 12 spolupodílel stráveným časem, fanděním a připomínkami. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Kdyby se tu něco nekalého dělo, tak normální člověk to NEbude řešit v chatu (nejenže v chatu je více konfliktní prostředí, ale i špinavé prádlo se na veřejnosti nepere). Zlozvyk chatování a intrik už napáchal mnoho škody. Ale já jinou možnost nedostal. O mně vědí, že jsem zadavatel, můžou si zjistit, kde bydlím, všecko, ale já nevím, co je to za anonymy. Do mého vlákna s vítězným návrhem se navážejí lidi, které neznám, nevím, proč mě napadají, nevím, jakou v tom mají úlohu, řeší si tady vlastní konflikty a začali dělat rozbroje. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Já nemám žádnou povinnost odpovídat anonymům, kteří mě na dálku provokují, či popichují nebo jak to nazvat. Slušnost je zvednout telefon. Není žádná povinnost reagovat na neurvalé anonymní chaty. Společenská pravidla platí jen jedna.

    11.06.2012 20:34
  • nahlásit tomvranek

    Osobně bych to nechal plavat a jen čekal na vyhlášení výsledků. Kříčením se nic nevyřeší.

    11.06.2012 17:37
  • nahlásit champion

    Ohrazuji se proti tomu, že do vlákna o seznamce leze Topdesigner, člověk, který je zde členem 3 dny, nic pořádně nevytvořil, jenom tu vyvolává nesváry a znevažuje jak zadavatele, tak admina. Prostě proto, že se nudí baví se rozeštváváním lidí. To je jeho profil: https://topdesigner.cz/contest/view-design/11691.html , Žádám admina, aby příspěvky Topdesignera vymazal z tohoto porojektu. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dále vám uvádím odkaz na diskusi http://webtrh.cz/184208-vybrat-vitezny-graficky-navrh-mezinar která dokazuje, že Topdesigner nemá pravdu. I nezávislí kritikové hodnotí kladně tytéž návrhy co zadavatel a nedávají body týmž návrhům, které se nelíbily zadavateli. Závěr: zadavatel může hodnotit subjektivně, ale určitě ne rozporuplně.

    11.06.2012 13:24
  • nahlásit admin

    Grafický návrh č. 12 byl ze systému odstraněn. Zadavatel zneužil jednoho z grafiků a pracoval s ním na tomto návrhu již před soutěží samotnou. Připravoval si tak zadní vrátka... Což je samozřejmě vážné porušení jak obecné etiky, tak našich podmínek. Proto všem oznamuji, že tímto se zadavatel champion stává prvním zadavatelem, jemuž bude zablokován účet. Stane se tak hned, jakmile budou vybráni vítězové. A rád bych zadavateli ještě odpověděl na poslední příspěvek. Ano, lidé jsou omylní. Ale to, co jste udělal, nebyl omyl, ale promyšlené podvodné jednání. Lež má však krátké nohy. A vzhledem k aktivitě naší široké designérské komunity byly malé šance, že Vám něco podobného vyjde... Děkuji všem designérům a omlouvám se jim za komplikace, i když náš portál není v tomto případě jejich zdrojem.

    11.06.2012 10:19
  • nahlásit admin

    Cubino: Vsadím se s Vámi, že je to teprve první nezáživné dějství! Ještě nás čeká výběr vítězů!:) Omlouvám se, že už si z toho dělám srandu. Už to nelze brát ani trochu vážně. Neskutečné... Můžeme udělat změny systému, jaké chceme, před tímto se neubráníme nikdo... Tento případ je opravdu jedinečnou ukázkou naprosté podnikatelské impotence a arogantnosti... Takto se veřejně znemožnit na začátku svého projektu... Je to ostuda pane Černý, co jste tady předvedl!

    10.06.2012 22:07
  • nahlásit Cubino

    Na návrhu 12 jsem se spolupodílel - tak teď už je tohle řádná fraška :)

    10.06.2012 21:53
  • nahlásit admin

    Mohu se zeptat, co to znamená spolupodílel?

    10.06.2012 21:35
  • nahlásit champion

    Mrzí mě, že jsem zklamal designéry nespravedlivým a neobjektivním hodnocením. Lidé jsou omylní, i já. Na návrhu 12 jsem se spolupodílel. Dám vám tel, můžete zavolat i v noci: 608 701 619

    10.06.2012 19:33
  • nahlásit marcoo

    Spíš by mě a asi také ostatní zajímalo, proč si pan zadavatel vytvořil 2 účty? Dále mě zaráží jediná věta. Cituji zadavatele:Já se také musím zavděčit svým budoucím zákazníkům.... A čím se jim chcete zavděčit? Tímhle? Tuším už do předu, že moc ovoce nesklidíte. Nic proti tvůrci. Návrh je pěkný. Nicméně má co dohánět do plnohodnotné seznbamky. Dále jsem zvědav, jak si poradí se zbytekme stránek a podstránek. Jelikož do soutěže zde každý vlétl prakticky na slepo, kde jset ani nenastínil následující kroky seznamky. Přeji Vám mnoho úsěchů. A předpokládám, že seznamka bude SNAD ještě letos spuštěna. :-)

    10.06.2012 18:17
  • nahlásit Cubino

    Champion: Dobře tedy, zde máte mé návrhy z pohledu designera i uživatele: č30 (stačí jen změnit barvy, lépe umístit logo a login), č43 (několik změn, možná lehce barevně oživit a je zde další kvalitní, použitelný web), č52 (tento - má své kouzlo, bohužel přebrané a úpravy v č30 a budete mít to stejné), č51 (dodělat vyhledávač, provzdušnit - menší počet fotek a máte zde další použitelný a moderní design) a v neposlední řadě smazaný design marca. *********** Designy č45 (nepoužitelný a nepěkný design a hlavně nemoderní), č12 (další skvost, který by nikdy nemohl být úspěšny).. SEČTENO-PODRTŽENO: Naprosto nemáte vkus a Váš výběr je více než ohavný, Vám by podle komentářů bohatě stačil web udělaný ve wordu98, už se radši nebudu dále vyjadřovat, nemáte vkus, tečka.45 12

    10.06.2012 16:10
  • nahlásit admin

    Champion: Už jsem Vám to psal emailem. Tím, že jste si vytvořil dva účty (nevím proč) - jako zadavatel, ale z nějakého důvodu i jako designér, tak jste nemohl poté, co jste pravděpodobně hlasoval jako designér, nadále udělit hvězdičky jako zadavatel, jelikož je hodnocení u konkrétního návrhu omezeno jednou pro jednu IP adresu. Žádný jiný zadavatel s tím neměl problém. Určitých nedokonalostí systému jsme si vědomi a jsou ve vývoji. Ale podle mého názoru (a nebudu sám) to nemá nic společného s nekonzistentností Vašich požadavků. Důkazem je několikanásobná změna zadání. Svádět svá rozhodnutí a slovní hodnocení na systémová omezení (s tím, že jste si hlasování hvězničkami znemožnil sám) u relativně nového projektu mi přijde jako slabý argument. Naprosto jsem ohromen bodem 5) z Vašeho emailu - považuji jej za naprostou nehoráznost a výsměch všem designérům. Nelze to ani snad nijak komentovat a jen to vyjadřuje Váš postoj k ostatním lidem. To, že nejste diplomat, je zcela zřejmé. Ale pokud to o sobě víte, tak nevím, jak můžete mít ambici vytvořit světovou seznamku - která je založena na lidských vztazích a určitém diplomatickém přístupu. Jsem v šoku, jakým způsobem soutěž proběhla. Zadavatele vždy respektujeme. Ale to platí i pro designéry. Nyní se však musíme postavit na stranu designérů a výrazně se ohradit vůči takovému průběhu, který naši komunitu a portál samotný poškozuje. Jsme zprostředkovatelé grafických soutěží a našimi zákazníky jsou také designéři. Chci Vám ale zároveň poděkovat, že jste dokázal odhalit mezery v systému, o kterých se nám ani nesnilo. Pro příště budeme na podobné případy lépe připraveni. A také designéři zváží, zda se podobné soutěže, založené na podobném zadání, vůbec zúčastní. Designéři by samozřejmě měli respektovat rozhodnutí zadavatele a dokázat prohru přijmout s úctou a pokorou. Ale zde se jejich zmaru nemohu divit. Takové soutěže zde nechceme.

    10.06.2012 15:49
  • nahlásit champion

    Pro admin: Systém byste mohl vylepšit tak, že by se daly vyjet všechny návrhy i všechny příspěvky od každého uživatele (a sice rozděléné co patří k tomu projektu a k ostatním. ). Také byste mohl zřídit společnou diskusi pro všechny návrhy, tak aby sevlákno u návrhů zobrazovalo i ve společné diskusi a opačně. Kdo to má všecko otvírat? Pak se nedivte, že si grafikové stěžují, ženěkteré příspěvky od zadavatele přehlédli. A že je jeho hodnocení nekonzistentní. Mně to čtení příspěvků taky zabralo dost času a působilo zmatky. Proč si vlastně spolu nesmějí telefonovat?

    10.06.2012 15:20
  • nahlásit champion

    Pro Topdesigner: Vaše rozčarování možná pramení z toho, jak funguje systém. Nejde pořádně komunikovat, příspěvky se špatně píší. Když zákazník oboduje návrhy a pak přidou lepší, už nemá možnost hodnocení upravit. Mně tam navíc naskakovalo hodnocení z doby, kdy jsem byl nepřihlášen a pak už protě nešlo dát hodnocení žádné. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tady ještě posílám kopii vyjádření pro admina: -------------------- Dobrý den pane Synku. 1) Poruchy v hodnocení na vaší stránce byste si měl opravit i když to nejde. Za takových podmínek člověk necítí odpovědnost za hodnocení ať už slovní nebo bodová.2) Inspirio ho inspiroval, ale to je vše. Inspirio tam neměl nic, jak jsem pro své zákazníky chtěl. Paulie se inspiroval na více místech. Co to je vůbec za způsob myšlení? Ze závisti se navážet do člověka, který si dal tu práci, že si zjistil potřeby zákazníka a upravil nevhodné návrhy. Od toho se právě dělá výběrové řízení, aby se ostatní inspirovali. Jediné, co zkopíroval, je tvar inputů v registračním formuláři. Jenže takové tam taky měla spousta jiných ( tvar je dán, moc variant není). Přece mu nemůžete bránit, aby návrh udělal pořádně jen proto, že někdo takový prvek použil dříve. Takový je život. Lidi nemají rádi žádné novoty, ale to, co je zkopírované odněkud, kde už to znají.3) Je potřeba si uvědomit, že nikdo nemá patent ani na kruhy ani na čtverce. V zadání bylo, že čtyři a když k tomu připočteme optimální šířku stránky, (jak jste mi psal), tak není divu, že to neúspěšným připadá jako přes kopírák.4) Musíte brát jako fakt, jak se na černochy dívají jinde – je to mezinárodní seznamka.Stěžujte si v Číně a v Rusku, že se jim černoška v “jejich” seznamce nelíbí.5) Zeptal byste se největších křiklounů, jestli by změnili názor na Paulie, když by dostali 2. a 3. cenu? Jsem ochoten jednu cenu věnovat na to, aby veřejně uznal, že návrh 52 je legitimní, že postup kopírování druhých je v pořádku, anebo že Paulie byl originální a jen náhodou to vypadá podobně.6) Hands of Creativity se vždy nějak uživí. Spíš bych chtěl dát cenu útěchy pro Petakasik.7) Většina grafiků se mylně domnívá, že musejí být originální a vymýšlejí něco jiného i za cenu, že neuspějí (nesplní požadavky zákazníka). Vždyť světové seznamky jsou podobné jako vejce vejci, protože právě nemají být originální. Mají právě být průměrné, aby co nejméně lidí odradily. Peníze se vydělávají tak, že se zavděčíme svému chlebodárci. Já se také musím zavděčit svým budoucím zákazníkům. Když zvolím špatně, tak budu potrestaný nezájmem zákazníků. Poradit si nechám, ale zodpovědnost nesu jen já. 8) Koho mi tedy radí, když ne návrh 52?9) I kdyby ten návrh 52 nebyl úplně optimální, berte to tak, že dokázal hned na poprvé udělat, co jsem chtěl a dotáhnout to do konce. Já mám u Paulie mnohem větší naději, že seznamka dopadne dobře, než od grafika, co dělá už 5. návrh a pořád to nesedí.10) Já nejsem žádný diplomat a netroufám si uklidňovat vaši situaci. Abych ji nezkazil ještě víc.

    10.06.2012 15:07
  • nahlásit champion

    To Topdesigner a Cubino: Co kdybyste pánové napsali seznam 5 nejhezčích návrhů? (stačí číslo) A uvidíme, jestli je v něčem problém, nebo se shodujeme. Chápu váš pocit, že kdyby vám to neokopíroval, nikdy bynemohl být první. Kupodivu mně známí seřadili návrhy takto: 45, 52, 12. Ostatní jim připadalo jako reklama na košile, 30 jako hokejový web. Zbytek jako moc pestré nebo přeplácané, málo normální. Návrh 2 měl vysoké hodnocení, ale u málo lidí.

    10.06.2012 14:44
  • nahlásit admin

    topdesigner: Teď už mě chytáte docela hodně za slovo, zadavatele v žádném případě neobhajuji, jen podotýkám, že jsem takto tuto informaci zpracoval a nehodnotil jsem ji v té chvíli jako závadnou. Předpokládal jsem, že tvoří seznamku pro naše středoevropské podmínky a prostě se mu tam taková fotografie vzhledem k naší územní příslušnosti nehodila. Kdyby to byla čínská seznamka, tak by předpokládám byl požadavek fotografie s Číňany naprosto korektním požadavkem bez rasistického nádechu. Ono také sledovat všechny diskuze není zrovna jednoduchá práce. Je toho opravdu hodně. S tou tolerancí máte pravdu, budu s tím muset něco dělat, ale je to moje povaha a snažím se v lidech vidět většinou to lepší. Takže nedokážu být tak rázný, jak by asi bylo třeba (můj kolega na mne na tuto skutečnost upozorňuje relativně často). Počkám ještě na vyjádření zadavatele, jelikož chci mít názor všech stran. Když jste tam rozepsal ty jednotlivé prvky, tak musím přiznat, že skutečně je tam ta podoba větší, než jsem předtím vnímal (nejsem grafik, takže máte na toto určitě lepší oko). Neberte to tak, že bych pohrdal Vašimi názory a postřehy, jen nechci žádnou situaci zbrkle řešit, dokud nebudu mít k dispozici všechny informace. Děkuji za pochopení.

    10.06.2012 12:18
  • nahlásit topdesigner

    To admin... Tohle je poslední můj příspěvek, protože u mě zvítězila i marnost se dobrat změny. Snažil jsem se poradit. Asi byste se měl zamyslet, zda i tolerance nemá své hranice. Zda se Vám tento postoj do budoucna vyplatí, uvidíme. Já myslím, že ne. NIkdo z nás tady nelpí na přesném dodržování originálního výtvoru bez jakékoliv inspirace a asi nikdo nebere v potaz nějaký jeden prvek, jako kolečka o kterých mluvíte. Snažil jsem se vám to vysvětlit právě na logu. Ty prvky jsou stejné totiž všechny. Fotka přes celou stránku, zámek jako přihlašovací tlačítko, rozložení přihlašovacího formuláře, menu v patičce, kolečka., stejná velikost i odsazení a umístění jednotlivých prvků na stránce. Prosím, nedělejte z nás netolerantní puntičkáře.... Nikdo nevyčítá inspiraci, ale zase.... tohle je za hranicí tak, že tu ´hranici už ani nevidí. Že ta tolerance zachází tak daleko, že tolerujete a obhajujete zadavatele, který svým výrokem uráží něžné pohlaví celé jedné lidské rasy a u mužského se vyjádří jako... no to by se ještě možná dalo... a vydává to nejen on ale nakonec i Vy za vážně míněný vědecký poznatek, tak to je pro mě opravdu smutný joke.

    10.06.2012 12:03
  • nahlásit admin

    Dovolte, abych vás požádal, abychom tuto diskuzi přenesli na naší FB stránku. Nadhodil jsem vzniklou situaci i tam, abychom se o tom mohli veřejně pobavit. Diskuzi se bránit určitě nechci, jinak bychom to nikam nedopracovali a portál by nemohl sloužit ani nám, designérům a také zadavatelům. Naprosto jasně ale prohlašuji, že se nemůžeme cítit zodpovědní za chování zadavatelů, které je zcela v jejich režii (což je pochopitelné a jasné snad pro všechny). Ale po těchto zkušenostech se musíme postarat o to, abychom jim poskytli maximální možnosti profesionální podpory při tvorbě zadání, komentování a výběru vítězů. Děkuji, jestli se do diskuze zapojíte i na FB.

    10.06.2012 11:54
  • nahlásit admin

    Paulie opravdu dobře ale poukazuje na to, že je zde zase skutečnost taková, že všichni ostatní používali čtverečky. To mám vymazat všechny návrhy, jelikož se mohly všechny od sebe navzájem inspirovat? Je to veřejná soutěž a lze předpokládat, že když zadavatel pozitivně ohodnotí nějaké provedení, tak by bylo iracionální dělat to jinak úplně. Jako admin mohu samozřejmě smazat co chci, doporučovat (to dělám víc, než by bylo někdy i vhodné - pokud čtete všechny komentáře). Věřím, že otázka inspirací ve světě webdesignu hodně rezonuje a je často předmětem vášnivých debat, kde lze potkat na jedné straně různé volnomyšlenkáře zastávající názor, že veškerá tvorba je veřejným vlastnictvím, na druhé straně úzkostlivé designéry, kteří vidí inspiraci a krádež ve všem. Jsem pro zdravý pohled v rámci zlaté střední cesty. Když si tady budu hrát na autoritativního admina, který bude na základě libovůle a subjektivních názorů návrhy a komentáře promazávat, tak moc respektu jistě také nezískám...

    10.06.2012 11:41
  • nahlásit topdesigner

    Souhlasím s Cubinem. Ta dvojka určitě, to by mělo být i zpětně na již vytvořené účty a jednička ovšem předpokládá jasné zadání a vytvoření nějakého základního formuláře pro zadavatele s povinnými prvky. Admin by to zadání měl před spuštěním soutěže se zadavatelem případně probrat a doplnit. Žádné nepřehledné desetistránkové zadání ve wordu ke stažení na jejich webech, z kterých vlastně nic neplyne. No a výsledné hodnocení by se mělo také podle něčeho řídit i když rozhodující faktor má zadavatel, nemělo by docházet k tomu, že to svou neodborností buď úplně shodí nebo naopak vyzdvihne. Docela by mě taky zajímalo jak je zajištěno, že si sem nějaký grafik nezadá soutěž, nedodělá si ke své představě návrhy a pak sám sobě nevyplatí výhru? Asi nijak předpokládám...

    10.06.2012 11:37
  • nahlásit topdesigner

    To admin.... Předpokládám, že máte jako admin, možnost sledovat zakázky, diskuzní příspěvky a ty zakázky regulovat a diskuzní příspěvky rušit a nebo pozastavit, vložit nějaké oficální doporučení a upozornění pro grafiky...Tohle je prostě extrémní případ, kterej je úplně mimo mísu. Pokud tohle dělat jako admin nemůžete, tak to je teda dosti blbé.Teprve, když jsem měl návrh skoro hotový už mi bylo líto ho sem nedat, přestože jsem začal zjišťovat nové informace z diskuzí a to mě také nakonec přesvědčilo.

    10.06.2012 11:21
  • nahlásit Paulie

    Logotype - čístá práce, tvorba z písmen C a S. Header křivka, žadný spodní stím prostě jen zakřivený header s naprosto jinými lidmy, jiným stylem podaní. Rostoucí křivka pouze jednoduchý vystižný text. ---------------- Registrace nelíbí se mi registrace řešení do boxů, přijde mi to hodně naplácané a nevzdušné, chtěl jsem to řešit oramovácím boxem popřípadě to zasadit do headeru ale z designu se stával neforemný návrh. Řešení koleček - přečetl jsem si zadání co se panu zadavateli líbí, prošel jsem návrhy pana bedřichahttp://vaclavbedrich.cz/images/eshopnafacebook.png hned první věc co mě zaujala, schlédnutí návrhů bylo vidět, že kruhové prvky byli již použity a klient je snimi spokojený tak jejich vytvoření. -------------- Netvořil jsem design abych někoho kopíroval, inspiroval jsem se prvkami, které se klientovi líbí. Když se klientovy líbí kulaté prvky se stínem, tak to neudělám hranaté a bez stínu jen pro to, že kulatý prvek už někdo použil. Tím na nic nenaražím jen konstatuju proč jsem to tak udělal. Rád bych aby se vyjádřil inspirion jesli by to bylo možné. S čistým vědomím, říkám, že jsem se nesnažil zkopírovat design inspiriona pouze jsem se inspiroval prvky, které klient chtěl. To, že většina návrhů udělala hranaté prvky - za to já nemohu. Každopádně administrátoři jsou tu od toho aby konali a měli respekt, ne aby ono se to vyřeší. Takže pokud admin usoudí, že takhle to být nemůže tak ať to zadavateli sdělí a můj návrh stáhněte. -------------------- Každopádně obrázky v levo nad videem - hodně Vás znáhttp://startupsthisishowdesignworks.com/ ------------ hlavně žádný flame má to být vsuvka na poukázání inspirace

    10.06.2012 11:10
  • nahlásit Cubino

    Nápad -> 1) nástroje zde již jsou - neviditelnost pro konkurenty a 2) registrace by mohly být potvrzovány ručně po nahrání alespoň 3 referencí třeba :)

    10.06.2012 11:05
  • nahlásit topdesigner

    Jen aby bylo jasné o čem se bavíme, posílám jasné znění komentu zadavatele na stranu černošek: "Takové barvy se mi líbí. I když pochybuji, že by to bylo všeobecně přiímané. Dále msím poznamenat, že zatímco černoši mohou být v oblibě, pro černošky to neplatí." Děláte si srandu? Hitler měl také vědecké studie, které dokazují, že Židé a černoši jsou méně než lidé. Začnete zde uveřejňovat i tyto "vědecké" poznatky? Zejména nejvlivnější muž na Zemi by koukal, jak hloupě vybíral z blbého etnika..... :) Popravdě, tahle Vaše neochota udělat rázné řešení a obhajování neobhajitelného proti takovémuto jednání, mě odrazuje desetkrát víc než neférové hodnocení grafiků, špatná zadání nebo individuální selhání grafiků i zadavatelů.

    10.06.2012 11:02
  • nahlásit admin

    Ještě pro topdesigner: Ne, projekt za 12000 Kč nám za to nestojí. Ani za 200 000 Kč by to nestálo. Jen nyní nemáme nástroje a ani možnosti, jak takovému průběhu zamezit. Taky jste do soutěže vstoupil, i když jste nakonec návrh zmazal... Proč jste to dělal? Taky jste zavčas neodhalil rizikovost této zakázky. Zadavatelům musíme nechat jejich autonomii rozhodování. Vše probíhá online, není to osobní komunikace. Někteří zadavatelé se s námi ani nebaví, protože je náš názor nezajímá. Ale jak byste to chtěl hlavně prakticky třeba u hodnocení udělat? Máme před spuštěním provádět IQ testy, testy ze znalosti grafického designu, nechat si prověřit zadavatele soukromým detektivem?:) To máme měnit hodnocení zadavatele podle našeho názoru a názoru komunity? To je utopie a moc dobře to víte... Narážíme na nedokonalosti lidské komunikace. S ní se dá bojovat jen omezeně.

    10.06.2012 10:54
  • nahlásit admin

    To topdesigner: Chápu naprosto všechny strany. A vnímám, jak se problém vyvíjel. Pokud jde o ten komentář zadavatele ohledně té černošky. Osobně si nemyslím, že to myslel rasisticky, ale spíše z hlediska nějakých "vědeckých poznatků" o vnímání fotografií, lidí, postojů, mimiky apod... Vidím, že Paulie je očividně ve svém jednání férový člověk. Proto jej vyzývám, aby svůj návrh stáhl sám, pokud skutečně a vědomě "opisoval" od ostatních. Vy všichni topdesigner, Cubino, nebo i marcoo jste se aktivně soutěže zúčastnili a už prostě také nemůžete být zcela objektivní. Paulie sám moc dobře ví, do jaké míry je to jeho původní práce. A předpokládám, že každý z vás má určitou morálku a zastáváte nějakou tvůrčí etiku. Já sám to asi nemohu rozhodnout. Neberte to jako slabost, nebo nerozhodnost. Přiznávám se, že nejsem schopen zcela jasně a obhájitelně takové rozhodnutí učinit, jelikož by to bylo rozhodnutí velmi diskutabilní... Pravidla jsou jedna věc, výklad a aplikace je už je složitější, v tom mi musíte přeci všichni rozumět!

    10.06.2012 10:47
  • nahlásit topdesigner

    To Paulie ... můj názor berte jako nezaujatý, svůj návrh jsem skoro hned po nahrání stáhl ještě před jakýmkoliv komentem nebo hodnocením. Ale buďte v klidu, pokud to nezačne řešit inspirio a nejsem si jist, zda nejste tatáž osoba, tak to nemá autorsky kdo napadnout. Ale do obliby zdejší komunity tím určitě nevstoupíte.

    10.06.2012 10:41
  • nahlásit topdesigner

    To admin:... Stojí tento soutěžní projekt v hodnotě 12000 za to kazit si reputaci? Chápu, že na začátek, je asi obtížnější vůbec zadavatele sehnat, ale přijde mi, že se Vám to rozjíždí. Samozřejmě znám nevypočitatelné požadavky některých klientů, ale tohle je absolutní pohrdání celou myšlenkou tohoto portálu, a tedy zároveň prací grafiků a designerů. Nikdo tady netvrdí, že můžete zajistit naprostou férovost hodnocení, ale tohle? Zadavatel Vám tu někde v diskuzi dokonce napřímo napsal, že některým dává vysoké hodnocení, protože se snaží i když výsledek je o 5 tříd níž než jiné návrhy. Těm jiným návrhům dává pak hodnocení o několik tříd nižší než těm špatným. :) To je vtip? Ty ostatní se jako nesnaží a tak jim dá hodnocení horší a vy tomu jen tak přihlížíte? Sděluji novinku, snaží se všichni :). Ta rasistická, nebo jak to nazvat, hláška o černoškách mě osobně z lidského hlediska úplně rozsekla. Tohle je pod mou úroveň jako člověka. Pokud to napíše nějaký grafik ve stylu osobního názoru např.: "nelíbí se mi černošky", ok, ale pokud to napíše zadavatel a v duchu obecně platného pravidla a vy se na to jen koukáte. No comment. Co se týče kopírování tohoto návrhu, upřímně je mi to jedno, ale přijde mi vtipné se o tom vůbec bavit. Rozhodně nesouhlasím a je to přesně naopak. U něčeho tak malého jako je logo se hrozně těžko rozpozná vlastní kreativita a vybrakování jiného návrhu, pokud to není opravdu zcela stejné. Proto já osobně se moc soutěží o tvorbu loga neúčastním, protože tam jde o vystižení reklamní strategie a firemní charakteristiky jedním prvkem (to je loterie). U tohoto případu je rozložení grafických prvků a použití stejných poměrných velikostí zcela jasné, i když tam autorsky dodal některé obměnné jako maskování. Nejde mi o to, aby nevyhrál, nebo jste to stáhli. Je mi to jedno. Ani jsem na to jako první neupozorňoval, ale Vaše reakce na Cubina mě vyprovokovala, abychom si tu nehráli na slepce ;).

    10.06.2012 10:33
  • nahlásit Cubino

    Nechtěl sem Pauliho urážet, pokud to tak bere, jenom jsem podotkl, že na webu má vlastně 3 prvky, z toho 2 jsou naprosto totožné - tohle být náhoda nemůže - a proto je naprosto jedno, jestli je design pěkný, na kolik je přečtené zadání a podobně, tohle mu projít bez povšimnutí nemohlo a snad to ani nečekal

    10.06.2012 10:16
  • nahlásit Paulie

    2Admin: Taky díky za Váš postoj a řešení. Co se týká toho rozhodování klient má svojí hlavu ale nebylo by marné sestavit jakousi porotu. Oslovit prozačátek, pár nezaujatých designérů a vedení aby se vyjadřovalo k k dílům, které jsou dle jejich zkušeností nejkvalitnější. Každopádně, chtělo to udělat transparetní kdo z týmu se na tom přímo podílel na hodnocení. Tak aby předešlo protlačování vlastních návrhů atd. Možná by to pomohlo :)

    10.06.2012 10:16
  • nahlásit admin

    Paulie: Děkuji za vyjádření a za Váš postoj k této situaci, kterého si cením. A potvrzuje mi to jen to, že jste se nad návrhem skutečně zamyslel a že tím pádem nemůže jít nějakou vykrádačku. Snažil jste se vcítit do potřeb zadavatele dle zadání. Se zadavatelem se samozřejmě snažím komunikovat a tuto situaci s ním řeším. Jistě mě všichni pochopí, že si nyní nemohu hrát na Boha a nějaký návrh okamžitě smazat na základě několika komentářů (konkurenčních designérů) a opravdu jen částečné podobnosti, která vznikla i vlivem podrobného zadání. A při 50 samostatných návrzích je zřejmé, že některé prvky se mohou v nějakých podobách opakovat. Zároveň to tady nemohu promazávat bez přemýšlení, jelikož by pak zadavatel mohl třeba i uplatňovat nárok na vrácení peněz za to, že jsme jej přílišnou cenzurou poškodili. Ale problém zadání projektů, jejich hodnocení a komentování zadavatelem v současné době vnímáme jako prioritní záležitost. Musí se to jistě nějak řešit, aby se zajistila větší kvalita průběhu soutěže. Otázkou bude do jaké míry to je vůbec reálné. Naprosto nediplomaticky a jasně říkám: Designéři jsou primární skupinou našeho zájmu a jsme připraveni se postavit na vaši stranu. Jste slabší skupinou ve vztahu zadavatel-designéři, takže vaše zájmy budeme chránit a celý systém vyvíjet tak, abychom vám zajistili lepší podmínky. Jen nám dejte trochu času, není to tak jednoduché, jak se zdá.

    10.06.2012 10:06
  • nahlásit marcoo

    Jsem zvědavý na celé resumé. Protože tento návrh působí jednoduše. Nicméně u jiného, podobného přistál od zadavtele koment, že když odtsraní vyhledávání a uživatele online, nezbyde na webu nic jen banner. Co tady? Tady zybde něco víc? Jak sjem již zmiňoval, jsem zvědaví ne na rozuzlení zde, ale na spuštěnou seznamku. :-)

    10.06.2012 9:56
  • nahlásit Paulie

    Pracoval jsem ze zadání, co se týká grafických prvků. Zadavatel dal jasně najevo tohle se mi líbí viz návrhy vaclavbedrich - kruh oblý header. Barvy - nejsou rušivé, co se týká barevné palety tak ta se rozchází. Zadavatel nehce přímo růžovou a tyrkysovou ale v barevné paletě tyto barvy jsou. --------------Co se týče barev a zadání - někdy je lepší se odpoutat a ukázat klientovy něco co například přímo nekoresponduje se zadáním ale poukázat na to, že i v barvách, které mu příjemné nejsou může web vypadat pěkně vzdušně a harmonicky. Nemluvím o svém webu ale obecně. Je tu více návrhů, které se absolutně nedrželi zadání a jsou pěkné. ---------------- Co se týká téhle komunity, končí to tady u většiny soutěží - výrazy typu "tohle je špatně, moje je lepší" "5ti minutová práce" a další. Jsem rád, že aspoň admini to tady hlídají a snaží se to korigovat, ke všestrané spokojenosti. ------------- Nicméně vidím, co můj návrh způsobil a nerad bych poškodil tento server. Takže poprosil bych admina o probrání se zadavatelem a případně následné stažení mého díla. ------------- Opravdu jsem nešel soutěžit stím abych si tu nechal nadávat a úrážet. --------------- Inspirionuv web je hodně povedený. --------------- Ještě abych se vyjádřil na adresu cubina - zpracování je pěkné ale první věc co byla v zadání je, že zadavatel nehce mít na webu fotku nějakého zamilovaného páru ale např 2 chlapy a 3 ženy co se dívají směrem ke klientovy - Mělo to být nastínení obrázků jak to bylo myšleno. Nijak nekritizuju tvůj návrh je opravdu hezky zpracováný a je čistý akorát úvodní fotka úplně nelícuje a neomlouvá to ani to, že jsi to dělal za 5 dvanáct. ------------- Každopádně jak jsem psal, prosím admina o proimluvení s klientem.

    10.06.2012 9:50
  • nahlásit admin

    Podobná situace už nastala u projektu pro DM Color s.r.o... Tam se jednalo o soutěž na logo. Zadavatel neznalý trendů měl vylmi podivné nároky a nedokázal ocenit práci skutečně dobrých designérů. Sami se divíme, jak se může někomu někdy něco líbit, i když je pro nás zcela zřejmé, že se jedná o nekvalitní a amatérskou práci... Proto se ještě jednou ptám... Co můžeme dělat? Za zadavatele vybírat nemůžeme, 80% si prostě ani nenechá poradit, jelikož si myslí, že oni nejlépe vědí, co chtějí a co je nejlepší... To je bohužel realita! A podobným způsobem jednají i v běžném životě. Jeden z designérů to už komentoval u nás na Facebooku. Tvrdil, že systém je jako takový dobrý, bohužel to kazí lidský faktor = zadavatelé. Proto je pro nás problematické zamezit různým křivdám, nemůžeme tento faktor dostatečně uchopit a nějak pozitivně ovlivnit.

    10.06.2012 9:36
  • nahlásit Cubino

    champion: "I Cubino vás ohodnotil jako lepšího než je sám" - cože? Dokážete mi vysvětlit, jak jste tohle vyčetl z mých dvou komentářů tady? Nestačím se divit, co se tady děje, tohle celé "výběrové řízení" vypadá, jako by ho řídil David Rath (aka tojecool.cz). Tímto se rovnou omlouvám i marcoovi, kterého sem sice zkritizoval, ale jen z důvodu, že jeho návrh do té doby byl nejlepší. Jestli na tomto webu začnou vyhrávat 100% vykrádačky předchozích návrhů, kvalitní designeři zde odmítnout chodit, špatní nebudou mít co kopírovat a web ukončí svou činost. RIP

    10.06.2012 9:28
  • nahlásit admin

    Pro topdesigner: Ale co podle Vás máme dělat? Máme si otevřít školu grafického designu a každého zadavatele povinně nechat vystudovat, aby si mohl zakázku zadat? Tento problém samozřejmě vnímáme a také jsme to řešili v diskuzi u tohoto designu https://topdesigner.cz/contest/view-design/11570.html V nejbližší době zavedeme opatření tímto směrem. Bohužel si někteří lidé myslí, že takové změny jsou otázka mávnutí kouzelného proutku a už si nedokážou představit, že je pro podobné změny nějaký čas. Ale hned na místě Vám mohu říci, že admin nemůže NIKDY zajistit férovost a také smysluplnost hodnocení. A důvod je jediný. Konečné rozhodnutí je vzdy na zadavateli. Můžeme to třeba i trojnásobně systémově ošetřit, radit, prosit zadavatele... Není to v lidských silách. Velká část odpovědnosti je ale přeci i na vaší straně jako designérů! U této soutěže muselo být už v průběhu, komentářů, ale i podle zadání zcela zřejmé, že jakým způsobem se zadavatel rozhoduje a jedná. Pokud se jedná konkrétně o tento design, jsem nyní na tenkém ledě. Když mám z pozice admina hodnotit inspiraci třeba u loga, tak je to jednodušší rozhodnutí. Lépe se tam NEPŘÍPUSTNÁ inspirace odhaluje. Zde nevím, do jaké míry designér vycházel z relativně podrobného zadání, a do jaké míry se mohl inspirovat. Kruhové prvky se dají považovat za jasnou inspiraci. Ale z hlediska ostatních grafických prvků mi to přijde jako relativně originální. Je to v podstatě na hraně. Bylo by dobré, aby se do diskuze za pojil i designér inspirio, abychom měli pohled na věc i z jeho strany. Ale naprosto se chci ohradit vůči tomu, že bychom se těmito věcmi nezabývali. Naopak, sami můžete vidět, že na vše reaguji i o víkendech a v pozdních večerních hodinách!

    10.06.2012 9:14
  • nahlásit marcoo

    Mě u této soutěže připadá, že buď hodnotí 2 odlišní lidé, nebo člověk s rozdvojenou osobností. Co se týče tohoto návrhu, raději nekomentuji. Svoje jsem odstranil. Už z toho důvodu, že mám nějakou sebeúctu, a nebudu dělat pouze nástroj, který ovládá nějaký software, abych udělal co si přeje zadavatel. Lidi mě platí za to, že jim jsem schopen nabídnout nějaké vhodné řešení a poradili se, zda jejich nápad a myšlenka je ralizovatelná. Zde to tak není. Nemluvím pouze za sebe lae za všechny. zadavatel sem hodí NĚJAKÝ wireframe, zadá NĚJAKÝ zadání, a ktomu dá NĚJAKÝ komentáře. To je celé. Komentáře se liší od zadání, jeden návrh je kýč, druhý, uplně totožný je super, takže člověk nemá jednoznačné měřítko, jak vlastně pracovat. K mým návrhům. Nechci se zde bít do prsou, ale dal jsem je k nahlédnutí na světový portál DeviantArt, kde za 1 den, si dalo tento návrh do oblíbených přes 300 lidí. Zde zadavateli lezli zimomravky. OK. Návrh nesplňuje požadavky, odstraním ho. Zajímavé ale je, že na celosvětové komunitě, se návrh líbí. Já nevím jak ostatní, ale já nedělám weby pro klienta. Klient mě jen platí. Já dělám weby pro jeho zákazníky. Tzn. uživatele webu. Od nich je nejlepší zpětná vazba. Pokud se někdo zaměří na zde OMEZENÉ návrhy, kde jeden spamuje celou dobu jedním a tím samým návrhem, ještě k tomu troufám si říct amatérským, protože nic jiného z toho nevyzařovalo, pakje těžké mít přehled o zpětné vazbě lidí. Je jasné, že 1000 lidí=1000 chutí. To je jasné. Ale co předvedl zadavtel v této soutěži se jen tak nevydí. Absolutně mimo mísu zadání, absolutně mimo pak požadavky v kometářích, absolutně žádný přehled o tom, co vlastně má moderní web obsahovat, jak má vypadat a podobně. Vše je zmatečné pro ostatní, a těch XX návrhů, které zde neměli co dělat, bylo hned od začátku desítky. Rozumný zadavatel, a někdo, kdo má alespoň vzdálenou představu o designu, tyto návrhy hned zavrhne. Ne že je zde vychválí. To je pak výsměch těm, co by dodali lepší návrh. Ti si raději řeknou. OK. líbí se mu tohle tak na to kašlu. A komentář u loga s PUZZLLE, že se konečně někdo trefil... no to už jsem šel uplně do kolen. Další z milionu kýčů, kterých je zdarma ke stažení na netu. Tohle, by u mě jako u seriózního zájemce o seznámení budilo jen strach. Ne důvěru. Tolik k celému tomuto projektu. Shrnutí: Zadání nekorespondovalo s požadavky klienta. Klient nehledal návrh, nebo vhodné rozumné řešení, pouze někoho, kdo se trefí do jeho omezeného náhledu na celou věc. O kopírování návrhů, se asi není potřeba zmiňovat. Počkat si na konec soutěže, který návrh dostane nejlepší komentáře a pak něco na rychlo zbastlit umí každý. Toť můj názor a postoj k celé věci.

    10.06.2012 9:08
  • nahlásit topdesigner

    Já se neomlouvám. Tohle je totiž absolutní parodie na soutěž. Včera jsem sem vložil jeden návrh a ani jsem nečekal na hodnocení a dal ho pryč... Udělal jsem dobře. Zadavatel, je grafický analfabet, který ani neumí dodat jasné zadání a jen z diskuzí se člověk musí dovídat další a další zcela základní požadavky. Při hodnocení absolutně pohrdá jakoukoliv tvůrčí schopností a prací grafika. Mezi absolutně nejhorší návrhy pak řadí poměrně zajímavé kousky (jsou tam 2 a upřímně lituji, pokud se nad to holky nepovznesly 50 a 44) a naopak totálním kýčům ve stylu kadeřnictví z 90tých let dá i 4 hvězdy viz návrh č. 4. Podle hodnocení od zadavatele se pak dále designeři filtrují a mají to u svého profilu zaznamenáno. Pokud admin. není schopen zajistit smysluplnost a férovost soutěže i hodnocení, brzy Vám vyroste konkurence, kde toho schopni budou a věřte, že grafici rádi přejdou tam, kde nebudou ze své práce otráveni.Že tady pak vyhraje jasně vykradený návrh a zadavatel ani admin nevidí zcela jasnou podobnost, která je měřitelná pravítkem i tomu, kdo grafiku viděl jen z vlaku, je jen třešničkou na dortu.A ještě si dovolím říct, že zadavatel má neurvalé chování v diskuzích a admin tomu jen přihlíží. Vydávat za obecnou pravdu, že černošky nemohou být přitažlivé je neuvěřitelná sprostota k tomuto etniku a samozřejmě absolutní demagogická nepravda. Adios Šampióne a Administrátore.

    10.06.2012 8:40
  • nahlásit martinsumega

    Omlouvám se ale v zadáni byložádnéženské a mužské barvy. Tohle je celé růžovo-modré.Příštěať zadavatel pořádně napíše zadání. Stejně mipřijdeže tu ty lidi nevědí cochtějí. Pak jsem jim zkrátka něco líbí a tovyhrávái když je to zcela mimo jejich zadání. Ale jinak je to supr design...

    10.06.2012 7:01
  • nahlásit Paulie

    Děkuji, omlouvám se za ty trable takhle jsem to nehtěl. Každopádně fotky jsou v záložkách rozměry jsou obrovské ten header by šel vytvořit do rozměrů tak aby byl responsive na všechny rozlišení.

    10.06.2012 1:10
  • nahlásit champion

    Perfektně načasované. Ty fotky měly být zvlášť, aby se daly optimálně zvětšit. Odkazy na www.cl.ly vám nefungují. dybyste je tak dal na bit.ly a poslal mi je. kontakty jsou na clubseznamce.cz

    10.06.2012 0:51
  • nahlásit champion

    Pro Paulie: Skvělá práce! Už jsem měl strach, že se nic pořádného neobjeví. Od každého jste vzal něco a nejlepší jsou fotky, které obashují 2 hlavní barvy. A hlavně ti lidé touží po seznámení a projevují zájem o příchozího. Profesionální práce. Je vidět, že jste četl celé zadání. I Cubino vás ohodnotil jako lepšího než je sám. Bravo. Hned prvním návrhem bez předělávání jste e strefil do vkusu uživatelů seznamky. **** Podobnost s návrhem 30 žádná není. Ten návh 30 připadal lidem jako reklamní leták z Lidlu na prodej košil. Kulatých spodních porvků tady mělo přes5 návrhů. Vy už to máte dotažené do konce - už by se to dalo použít, jak to je. Vámi použité barvy evokují solidnost i jistou exkluzivitu a přesto nejsou vtíravé či přehnaně syté.

    10.06.2012 0:42
  • nahlásit Paulie

    Řešení kruhových boxů dole je efektivní tím nic nezapíram je to hodně znamí prvek na webdesignu inspiraci nezapírám.Co se týká intujitivního pochodu při registraci, čerpám zvlastní zkušenosti co se týká pohodlnosti uživatelského rozhraní. Původní myšlenka byla tvořena boxem viz jak máte vy cubino ale nepasovalo mi to tam do headeru.Zakřivení v headeru snad sranda je to časté řešení nijak jsem se neinspiroval.Login a logo v top liště taky špatně ?Patička - netuším jak přímo má být řešená jesli nebudou požzadavky na rozložení viz třeba zde topdesigner.cz je to možné dořešit potom.____________________________Ano inspiroval jsem v kruhových prvcích. V rozložení jsem měl poměrně jasno měl jsem vybrané použité obrázky a vycházel jsem stím v rozložení logo - header - registrace - boxy - patička.Snažil jsem se o čisté designové spracování podle zadání.____________________________Každopádně jesli tu má vznikat nějaký flame či něco jiného naprostá nepsokojenost, jsem ochoten design stáhnout. Nerad vyvolávám spory takže pokud opravdu je to nutné můžete to smazat :)Učitě jsem při tvoření designu nehtěl vyvolat takovéhle reakce ani nikoho urazit naštvat - svět webdesignu je plný inspirace v roložení a v prvkách. Tímto se nehájím - pouze kontatuji. Pokud admin usoudí, tak ať to smaže.

    9.06.2012 22:20
  • nahlásit topdesigner

    Nechci hodnotit úroveň výtvoru, ale o té podobnosti snad není pochyb... Mě spíš napadá, že ten člověk, který to vytvořil, je jedna osoba pod jiným nickem, protože ty prvky jsou úplně stejně odsazené a návrhy stejné velikosti. No a pokud ne, tak je to doslova přes kopírák. Vyjádřit by se měl inspirio.

    9.06.2012 22:17
  • nahlásit Cubino

    Osobně v tom vidím velkou vykrádačku -https://topdesigner.cz/upload/10478/11539/images/001_orig.png - doteď to byl jediný uživatel, který tímto způsobem řešil dané prvky

    9.06.2012 21:51
  • nahlásit admin

    Dobrý den, kde přesně vidíte vykradení návrhu designéra inspirio? Přiznám se, že originálnost obsahové stránky nedovedu v této chvíli hodnotit, jelikož zadání od zadavatele jsem úplně celé podrobně nečetl... Děkuji

    9.06.2012 20:46
  • nahlásit Cubino

    Neuvěřitelně sprostá a nepovedená vykrádačka designera s nickem inspirio.. za tohle bych banoval, fakt nepochopitelné

    9.06.2012 20:30
  • nahlásit Paulie

    Samotné návrhy:http://cl.ly/1f330U0F0Q3Z1m352N2Ihttp://cl.ly/171L2o3k471T3r1v3C1E

    9.06.2012 19:50
Něco není s komentářem v pořádku? Máte podezření, že autor komentáře porušuje naše Podmínky užití? Informujte nás pomocí tohoto formuláře a situaci prověříme.
Něco není s návrhem v pořádku? Máte podezření, že autor návrhu porušuje naše Podmínky užití? Informujte nás pomocí tohoto formuláře a situaci prověříme.