Povolení používání souborů cookies
Náš portál používá pro své správné fungování cookies a podobné technologie. Některé jsou nezbytně nutné pro základní fungování. Bez nich se neobejdeme. Jiné nám slouží k vytváření anonymních statistik o chování návštěvníků nebo pro inzerci reklamních obsahů. S jejich používáním však potřebujeme Váš souhlas. Souhlasy s používáním jednotlivých typů cookies si můžete nastavit pod odkazem „Detailní nastavení“.
Detailní nastavení Více informací o ochraně soukromí

Návrh #32 v soutěži Logo pro organizaci/firmu JustFreedive, která se zabývá nádechovým potápěním.

Nahráno designerem Arew zpět na soutěž
Vložen 7.06.2025 17:48
Poslední aktualizace 7.06.2025 17:48
Získané hodnocení dosud nehodnoceno

Logo návrh č.1

vloženo: 7.06.2025 17:48 poslední aktualizace: 7.06.2025 17:48

Představuji Vám své logo pro projekt JustFreedive. Značku, která nechce křičet symbolem, ale mluví tichým jazykem hloubky, klidu a vnitřního dechu. V návrhu jsem se rozhodl opustit cestu očekávatelných klišé – velrybích ocasů, potápěčských siluet nebo ploutví apod... Freediving není vizuální atrakce, freediving je stav mysli. Proto jsem vytvořil logo, které místo ilustrace volí sílu slova samotného – čisté typografické logo, které nechává promluvit název i rytmus...

Slovo „justfreedive“ zde není jen jméno. Je to výzva. Při návrhu jsem pracoval s každým písmenem jako s nádechem nebo pohybem ve vodě.

První písmeno – „j“ – je stylizováno jako šnorchl. Jeho jednoduchý tvar doprovází bublinky, které evokují výdech, rytmus, cestu k hladině i zpět.

Písmeno „v“ v druhé části slova se naopak překlápí dolů jako šipka. Tento detail není náhodný – jde o ponor do ticha, kdy „v“ jemně překračuje základní linii textu, a stává se metaforou samotného pohybu do hloubky. Je to nejtišší, ale nejdůležitější moment celého loga – moment, kdy se člověk rozhodne zadržet dech a klesnout dolů.

Pod tímto bodem se vznáší jediná vlnka, symbol moře, vody..

Důležité! Rozhodl jsem se vynechat z názvu “.com”. Ne proto, že by doména nebyla důležitá, ale proto, že v roce 2025 už lidé nehledají značku podle adresy – hledají jméno, energii, emoci. Doména se najde. Ale značka musí být zapamatovatelná, použitelná na merch, na vlajku, na triko, do rohu fotky. A právě to typografické řešení umožňuje – s důrazem na čistotu, flexibilitu a funkčnost ve všech velikostech.. Značka JustFreedive není webová stránka! Je to komunita, filozofie, pohyb. Vizuální identita by neměla vypadat jako adresa v prohlížeči, ale jako nádech – něco, co rezonuje v paměti a emocích. Přítomnost „.com“ by logo zbytečně zatížila, omezila jeho estetickou čistotu a posouvala by ho zpět do doby, kdy byla doména součástí identity značky.

Prosím o feedback. Děkuji moc za pozornost.



Komentáře

Komentáře již nelze přidávat.
  • nahlásit Arew

    Prosím o rozkliknutí návrhu pro zobrazení ve vyšší kvalitě, děkuji.

    7.06.2025 17:50
Něco není s komentářem v pořádku? Máte podezření, že autor komentáře porušuje naše Podmínky užití? Informujte nás pomocí tohoto formuláře a situaci prověříme.
Něco není s návrhem v pořádku? Máte podezření, že autor návrhu porušuje naše Podmínky užití? Informujte nás pomocí tohoto formuláře a situaci prověříme.