Návrh #22 v soutěži Nové firemní logo - tvoříme řešení pro úspěšné v oboru business & marketing
1. verze
vloženo: 12.01.2015 20:13 poslední aktualizace: 22.01.2015 11:20Designér k návrhu nepřipojil žádný popis.
Komentáře
-
nahlásit topsolution
-
nahlásit lVlorf3us
Dobrý den,vkládám nový náhled s novými variantami a vizualizacemi.1/ Přestože jsem se dalšího ztenčení bál, musím říct, že to velmi prokouklo a vypadá to parádně. Hned je vidět, například u výšivky (3. obrázek), že to je skutečně daleko luxusnější. Mám z toho skoro až grafické dojetí, jak moc se mi teď logo líbí. :) Víc bych to tedy už neztenčoval, takto mi to přijde dokonalé. Font jsem tedy také ztenčil.2/ Vyzkoušel jsem několik barevných variant. S tou, která mi přišla nejvhodnější, jsem pracoval ve vyžádaných vizualizacích. Případně není problém dodat nové vizualizace na základě jiné barevné varianty. Nicméně pro demonstraci loga jako takového věřím, že přiložené vizualizace stačí. U venkovního plakátu a billboardu jde navíc vidět, jak by se dalo s logem hrát a jak by se z letícího hrotu šípu daly vytvořit např. odrážky u textů.Jinak pracoval jsem nyní pouze s variantou, kde je střední "rychlostní" linie oddělená od hrotu šípu. Ve finále není problém ji s hrotem spojit, aby to působilo více jako šíp. To jen teď abych Vás nezahltil desítkami kombinací, tak jsem zvolil tuto variantu (která mi osobně přijde asi lepší, vzdušnější a svěžejší).3/ Ok, modré jsem se vyhnul.4/ Nu, erb logo trochu připomíná, částečné diamanty lze vnímat uvnitř těch čtyř ukazatelů (včetně hrotu) a místo formule je tu raketa. :-) Takže snad to jako TOP ostatními vnímáno bude. Do loga jako takového bych už tvarově a konceptuálně nesahal, ani nevymýšlel nic jiného. Už tak myslím, že to je to nejlepší, co jsem kdy vytvořil, a že už těch log bylo. Nicméně razítka / oražení, či jiné věci, se dají nějak přenést posléze do webdesignu. Logo je jen zlomek vizuální identity, na které se naváže vším ostatním, čímž ten luxus můžete podpořit.Tomáš
14.01.2015 13:07 -
nahlásit topsolution
Ještě něco mě napadlo... Hodně grafiků své návrhy vkládá virtuálně jakoby na billboardy nebo takové ty bannery na lampách podél silnic či loga na prosklených dveřích... zkrátka do prostorů v běžném životě. Moc nám to pomáhá si představit, jak to působí reálně. prosím, hoďte nám to finálně taky tak nějak do vizuálu. děkuju! A.
14.01.2015 9:35 -
nahlásit topsolution
Dobrý den Tomáši, včerejší večerní debata na téma logo byla výživná:-) V něčem mi hlavu zamotala, ale v něčem pomohla. Probírali jsme s kolegy jejich názory na různé návrhy, co nám sem přišly. Do finále se dostaly asi 3 vč. Vašeho. Takže k věci. Shrnu naše podněty do bodů a prosím povězte, zda by s tím šlo ještě něco dělat :-) 1/ Všichni jsme se shodli na tom, že bychom klidně zvládli ještě odlehčenější variantu jak symbolu, tak písma - tím myšleno tenčí linie, méně tučné. Myslím, že by to mohlo pozvednout k ještě lepšímu vnímání značky jako luxusu a elegance. Líbí se mi to např. u Applu. Nápisy MacBook Air či iPhone jsou hodně vytenčené, ladné, štíhlé a přitom nebo právě proto to působí luxusně. I ten symbol by mohl být klidně o 10 kg lehčí :-) 2/ Barvy - jeden z mých přátel je hodně velký rejpal, ale je velmi dobrý obchodník. Svým včerejším šťournutím však naprosto našel odpověď na otázku, proč mi ta barevnost nějak pořád nesedí. Když viděl Vaše logo, úplně první dojem ve vteřině byl: "Tyjo, to je nějaký klipart stažený z Officů?" Když jsem mu pak ale ukazovala tu zlatou, sám uznal, že to vypadá pěkně. Je pravdou, že užíváte oproti všem ostatním návrhům více crazy odstíny barev. Ale ono to opravdu působí jako některé clipartové obrázky. To je ale velká škoda, protože jste si s tím dal tolik práce. Tak mě napadá, jestli nezkusit více tradičnější odstíny. 3/ Z Vašich včerejších barevných úprav mi vyplynulo, že do těchto odstínů modré nepůjdeme. U tmavší mi to najednou přijde jako logo námořní firmy (kormidlo) a u světlých zase letecké... 4/ Jen taková poznámka pod čarou. Bavili jsme se hodně o tom, co je to TOP na světě vnímané v různých odvětvích, takový brainstorming. Tak jako např. diamant, formule, erby, pak jsou to např. věci tzv. oražené/stvrzené razítkem, tak nás napadaly různé další varianty vizuálů. Ale to asi na někdy jindy. Nechci Vám s tím motat hlavu. Prosím tedy, zda byste to zkusil vytenčit a hodil do jiných barev, takových více asi tradičních. Červeno-černá/antracit nebo fialovo černá... zlato/černá... Co myslíte? Děkuji za svatou trpělivost. Se mnou to není nikdy lehké :-) Annie
14.01.2015 9:27 -
nahlásit lVlorf3us
Rádo se stalo. Já děkuji za další příjemný komentář.Pokud jde o zlatou variantu, tak ona je to spíše ukázka, jak by se dalo s jednobarevnou verzí pracovat - zde konkrétně ukázka zlaté folie. To už by pak bylo na Vaší fantazii, co byste s logem udělali, ale základní varianta by zůstala nějaká dvoubarevná (odlesky klidně od tvaru "odstraním", ale když jsem to zkoušel, působilo to na mě až moc "retro" stylem).Co se týče braní vážně, tak s tím bych hlavu nelámal. 90% konkurence buďto logo nemá, anebo má nějaké podivné, nezajímavé. Tím nechci extra vypichovat to své, jelikož jsem samozřejmě neviděl všechna loga Vašich hlavních konkurentů, ale myslím, že lidé toto nápadité logo ocení.Osobně jsem zastánce toho odrazit do loga hlavně osobitost a vlastnosti firmy. Abyste z loga měli dobrý pocit a aby Vás tak nějak ty barvy vyjadřovaly. Na cílovou skupinu ohledy také beru, ale jelikož jste zdůraznila to, že si jdete vlastní cestou, tak bych to odrazil i do těch barev. Fialová v logách v tomto oboru moc k vidění není, takže se myslím na první pohled odlišíte. Nebál bych se toho, ale je to na Vás.Budu se těšit na verdikt, ke kterému dospějete s kolegy.Tomáš
13.01.2015 13:05 -
nahlásit topsolution
Tomáši, děkuji! Vy mi tedy dáváte. Nemůžu říct, že bych se momentálně hnula :-D Nevím si rady stejně jako předtím a možná že nakonec ta fialová je zatím opravdu nejzajímavější... Večer budu sedět s kolegy a určitě to budem rozebírat. Projdeme detailně všechny vaše návrhy... Co víme určitě je, že je to dosud to nej, co jsme viděli, takže máte právo na to být spokojený :-D Jinak co se týče stínování, úplně nejradši se vracím ke zlaté variantě, kterou jsem si zamilovala na první pohled. Jak jsou stíny jakoby vynechané. Vůbec celkově tenhle návrh je prostě bomba. Nová úprava té špiky vypadá pěkně v obou variantách. Má to švih a šťávu. Zeštíhlení ji "zrychlilo" :-) U těch barev se v tom stále plácám. Na jednu stranu se mi líbí svěžest a originalita barevných odstínů, které navrhujete. Na druhou stranu se bojím, že to ti korporátisti v kravatách, kteří si nás najímají, nebudou brát vážně. Možná nás večer něco napadne a ozvu se s výsledkem :) Moc díky! Annie
13.01.2015 11:23 -
nahlásit lVlorf3us
Dobrý den,moc děkuji za reakci, jsem rád, že se logo líbí. :) Ať už soutěž dopadne jakkoli, tak jsem s logem opravdu spokojený (což se mi poslední dobou moc nestává) a dal jsem do něj vše, co umím.Máte pravdu, že šíp trochu připomínal raketu. Rád věci abstrahuji, čímž symboly získají více významů - v tomto případě tedy šíp / raketa / tryskáč, vše symbolika nějakého rychlého posunu a progresu. Zkusil jsem symbol tedy doupravit a předkládám 2 varianty - v obou případech jsem zmiňované 3 čáry trochu zúžil, čímž jsme logu trochu odlehčili a působí to jemněji. U jedné varianty jsem navíc propojil stření linku s hrotem šípu, aby to opravdu více šíp připomínalo. V druhé variantě jsem to ponechal tak, jak posledně. Popravdě se mi líbí obě varianty, takže případný výběr nechám na Vás.Zkusil jsem i 3 nové barevné varianty a pro srovnání jsem na začátku náhledu ponechal i staré barvy. U trojice nových jsem se snažil vybrat decentní a nekřiklavé modré odstíny. Nejvíce se mi asi líbí ta nejtmavší varianta. Ta světle modrá je svěží, odlehčená a má také něco do sebe. A poslední je modrá s nádechem zeleného odstínu (vím, že v zadání jste zelenou zavrhli, ale předpokládám, že v této podobě je to ještě stravitelné), jelikož podobné odstíny se často pojí se zlatou a s luxusními značkami / produkty, tak jsem jej chtěl vyzkoušet.Snad se logo posunulo blíže Vaší představě a budu se těšit na další komentáře.Hezký den,Tomáš V.
13.01.2015 10:24 -
nahlásit topsolution
Dobrý večer Tomáši, předně děkuji za návrh a za to, kolik práce jste si s ním dal. Je pravda, že jsem si říkala, že je zvláštní, že jste jako první komentoval "viditelnost" a pak jsem od Vás neviděla žádný návrh. :-) Zatím jsme měli dva favority. Narovinu ale přiznávám, že po shlédnutí Vašeho návrhu (a to jsem ještě zprvu nečetla komentář), jsem věděla, že je do této chvíle nejlepší, jaký jsem viděla. Pokud se nestane zázrak, tak máme vítěze :-) Váš popis symbou přesně vystihuje to, kdo jsme a jakým směrem přemýšlíme. Opravdu skvělé. Pojďme to ještě lehce vybrousit k dokonalosti. 1/ Barvy V zásadě nemáme nic proti. Je to originální a líbí se nám. Akorát i na mě, jako na ženu, to působí možná až příliš sladce. Je to hodně zvláštní pocit. Celé se mi to líbí, ale jakoby to nebylo úplně ono... těžko ale říct, jak na to... Co zkusit ponechat červeno-růžový šíp jako ženský princip a a místo fialové dát "mužskou" modrou? Nechci ale, aby z toho utekl ten "luxus a elegance"... Zkuste se nad tím ještě zamyslet a dát pár dalších kombinací... Mimochodem, ta zlatá je taky moc krásná! Font je výborný. 2/ Šíp Na nás působí spíše jako raketa, ty tři čáry působí jako mohutné tělo rakety. To by mi ani nevadilo. Je to zase "vystřelíme vás do výšin". Možná jen kdyby to šlo trochu zjemnit. Zkusme, třeba uvidíme, že takhle to bude nakone lepší. Moc děkuji za Vaši snahu, vážím si toho. Věřím, že to dotáhnem do úspěšného finále. Annie
12.01.2015 22:01 -
nahlásit lVlorf3us
Jinak kombinoval jsem ostré i hladké hrany - hladké proto, abych vyjádřil osobní pouto s klienty a jakousi "dostupnost" a ochotu a ostré proto, protože se nebojíte jít vlastní cestou a trochu za klienty zabojovat (obrazně řečeno). Plus tento "otevřený" styl, kdy se žádná část loga žádné jiné nedotýká, jsem volil kvůli zmíněné otevřenosti klientům (prakticky když by člověk logo vytiskl a vzal do ruky tužku, tak ho celý uvnitř "projede", aniž by se někde zasekl).Je tam spousta skrytých myšlenek, z nichž jsem už jistě velkou část zapomněl, ale myslím, že je vidět to, co jsem chtěl, aby vidět bylo.Co se týče odlesků na krajích kompasu, tak v případě potřeby využití loga pouze ve 2 nebo v 1 barvě, by se odstranily a to buďto tak, jak vidíte na obrázku u náhledu výšivky (předposlední vizualizace), anebo by se odlesky od tvaru odstranily tak, jak vidíte na obrázku posledním (zlatá folie). Na webu i během tisku jsou myslím 4 barvy přijatelné. Ale pokud by se to zdálo moc, mohu odlesky úplně odstranit, není problém.Tomáš V.
12.01.2015 20:36 -
nahlásit lVlorf3us
Dobrý den,vkládám svůj návrh. Ať už zaujme či nikoli, budu rád za jakýkoli komentář, jelikož jsem se logu (s přestávkama) věnoval prakticky od momentu, kdy jsem v diskusi zaslal prosbu o "zaslepení" projektu. :)Nebudu popírat, že mě k tomuto symbolu trochu nakopla i Vaše skica u projektu. Ale čím více jsem nad zadáním přemýšlel a čím více jsem skicoval, tím jsem si byl jistější, že to je opravdu dobrý nápad a že na něj navážu.V náhledu jsem zobrazil i "moodboard", tedy prvky, ze kterých jsem vycházel. Hlavním motivem mi byly symboly:- kompas, jakožto ukazatel směru (metafora, že klienty správně nasměrujete a zároveň vnímám i kompas jako symbol luxusu)- bludiště, skrz které "vystřelíte" ven (metafora, že jdete vlastní cestou, jste sví a zároveň tedy i zvládnete klienta "vytáhnout" z problému)- ciferník hodin, který zde není možná tolik viditelný, ale je tam - z "hodinových" linií pod 30° je vytvořené právě vnitřní bludiště a "prostřelení" těchto hodin by mělo symbolizovat úsporu času pro klienta, že neztrácíte čas- čtveřice krajních růžků může být také vnímána jako zaměřovač a symbol jako celek jako terč (opět jakási metafora, že víte, co děláte, že víte, na co se zaměřit)- letící šíp včetně "efektů rychlosti", čímž jsem narážel na to, že máte drive a zmíněný tah na branku- úplným základem mi byla hvězda jakožto symbol excelence a toho, že v dané oblasti vynikáte, ale hvězda volně přešla právě v kompas, takže už možná není tak viditelná, ale třeba ji tam uvidíteJediné, s čím si nejsem absolutně jistý, jsou barvy. Tato kombinace se mi velmi líbí, ale nevím, jaké preferujete Vy, takže není problém barvy doupravit. Vybral jsem fialovou, kterou si s luxusem osobně pojím (hned po zlaté) a červeno-růžovou, která má značit energii a drive.Po dokončení loga v symbolu vidím dokonce i kormidlo (opět může být viděno jako symbolika správného směru / nasměrování) a jakýsi štít (může být vnímáno jako metafora pro ochranu klientů - jejich času, financí, starostí).. Symbolik je tam tedy spousty a věřím, že logo vyjadřuje to, co by mělo. Nyní záleží jen na tom, zda zaujme i Vás.S pozdravem,Tomáš V.
12.01.2015 20:29
No hleďme, jak nám to spolu jde. :-) Prokouklo to opravdu moc. Děkuji za zpracování. V tuto chvíli nemám co dál k tomu dodat. Zítra budu odpoledne mít další schůzku kvůli tomu. Díky a pěkný večer Annie