Návrh #58 v soutěži Matěj Blanka - nákladní doprava
1. verze
vloženo: 30.06.2018 12:11 poslední aktualizace: 30.06.2018 17:37Designér k návrhu nepřipojil žádný popis.
Komentáře
-
nahlásit mbmatty
-
nahlásit JingleFear
Uffff... To jsem nečekal. Děkuji! Ačkoli je čtení zadání MEZI řádky tím, co dělám už 25 let a je to tento týden již druhý podobný případ. :) OK. Rád doplním, slovo transport jsem měl v původní verzi. I ten delší název se do loga krásně vejde. ALE DO SOUTĚŽE UŽ TO VLOŽIT NEMOHU. S pozdravemJan Flieger – Biograph
30.06.2018 13:51 -
nahlásit mbmatty
Dobrý den, děkuji za zaslaný návrh. V prvním momentě ve mě vyvoval pocit překvapení. Následně jsem se začetl do Vašich řádků a došel jsem k závěru, že z mého pohledu jste jednoznačný vítěz soutěže. Vydal jste se cestou, která rozporovala mému zadání a tato cesta se zdá být správnou. Hrdě tedy budu budouvat značku reprezentující se Vámi vytvořeným logem. Jedinou změnu, kterou prosím uděláme je změna slova "spedition" na slovo "transport". Zkusme prosím i spojení "interational transport and forwarding" - poté definitivně vybereme jednu z variant. Děkuji velice,
30.06.2018 13:19 -
nahlásit JingleFear
Dobrý den, když dovolíte, začnu nejdříve obecnou úvahou... TEORIE: Existují 3 základní druhy logotypů: První je postaven na dominantním symbolu (Apple, Nike, MadterCard). Druhý je založen na specifickém písmu (Sony, RayBan, 3M, CocaCola, Nokia, Baťa), Třetí je kombinovaný - firemní písmo + symbol (Puma, Mercedes Benz, Red Bull). Z hlediska účinnosti je nesjilnějším typem ten první a značky s kombinovanými logyna něj po čase přecházejí (Shell, McDonald´s). Je to ale také, co se týče výdajů (a času) na propagaci, typ nejdražší a mohou si ho dovolit jen velké společnosti. Symbol má však smysl jen tehdy, pokud komunikuje něco navíc a je dobře zapamatovatelný. Z hlediska snadné identifikace je však nejlepším typem ten druhý - logo TYPOGRAFICKÉ (=jen písmo).Exisuje v něm totiž okamžitá přímá vazba s názvem firmy i pro ty, kdo takové logo vidí poprvénebo se s ním nesetkávají denně. Vám bych doporučil TENTO typ loga. To znamená bez symbolu. Ve vašem případě:1. použití symbolu z písmen MB je graficky obtížné (písmena spolu nedokáží vytvořit hezkou nebo čitelnou kombinaci).2. název firmy je pro typografický typ loga příliš dlouhý, navíc evokuje 2 křestní jména. 3. kombinace obojího představuje představuje graficky a reklamně “nestravitelný koktejl“.4. Kombinace symbolu vytvořeného z písmen a zkratky je naprosto nic neříkající (anonymní).Navrhuji vám proto následující:a) ponechat si obchodní jméno společnosti Matěj Blanka (tak jak je). Pod tímto jménem vás zřejmě už klienti znají.b) v logu použít pouze slovo Blanka, které je: - snadno aplikovatelné v působivém a nadčasovém typografickém logu - snadno čitelné a zapamatovatelné, navíc vhodné i pro zahraničí (bez diakritiky) - dobře znějící (libozvučné) a sympatické - nese skrytý význam (z latinského slkova bílý), kterého jde dobře využít - stále nese vaše jméno, které je chápáno jako osobní garace kvality a vzbuzuje důvěruc) vyhnout se všem typografickým experimentům, které nakonec vypadají spíše amatérsky a jít cestou HUEHNE+NAGEL tj. směrem ke střídmosti, solidnosti a kultivovanosti. Již to samotné vás odliší od log dopravců na českém trhu! :)d) vytvořit jasně definovanou firemní identitu na tomto základě (uniformy, vizitky, dokumenty atd.). ____________________________________________________________________ Konkrétně: (za předpokladu, že budujete firmu na mnoho let): Doporučuji vytvoření loga v klasickém nadčasovém, ale stále moderním písmu, nikoli v trendovém, které se časem okouká. Firemní barvy: Toto písmo doporučuji aplikovat v bílé barvě nebo na bílém podkladu - např. v kombinaci se stříbrnou(v praxi to může být reflexní stříbrný polep na bíle, nebo reflexní bílý na stříbrné či šedé). Myslím, že tato kobinace je v záplavě červených, modrých a oranžových log snadno rozpoznatelná. ... Tato úvaha vznikla PŘED tvorbou loga. ____________________________________________________________________ TVORBA:Protože jsem vhodné písmo nenašel, tak jsem jej pro tento účel vytvořil podle vzoru klasických písem z období Bauhausu. Zvolil jsem písmo se střední tloušťkou – takovou, aby evokovalo sílu, solidnost a jistotu, ale nepůsobilo těžce nebo neohrabaně. Písmo má jednoduchou tavbu písmene a, což více inklinuje ke kolům a dopravě. Evokuje preciznost a řád. Řekl bych německou solidnost. Je výborně čitelné, uspůsobené i velké ploše, v branži (zejména české) bude působit netradičně. Logo je vhodné doplnit písmem s bezplatnou licencí, vybral jsem velmi moderní písmo Montserrat.____________________________________________________________________Rozumím...Rozumím tomu, že se grafici snaží 100% vyhovět vašemu zadání. Já ale dobrý design nechápu jako cestu k úspěchu v projektu, ale především jako cestu k úspěchu pro vaši firmu. Jde o hledání takového loga, které bude dobře fungovat v reálném světě a snese srovnání s konkurencí (ve vašem případě i té německé, která je o level výše). ____________________________________________________________________ Na závěr: Nejde tu o exhibici či originalitu za každou cenu, přesto doporučuji vyhout se dopravním a logistickým klišé: "dynamicky" skloněnému písmu, šipkám, zeměkoulím, silnicím, dálnicím, křižovatkám apod.Oborové znaky (auta, volanty apod) samozřejmě do firemního loga vůbec nepatří. Logo je dobré podrobit důkladné kontrole. Plagiáty log bohužel nejsou v soutěžích výjimkou. S pozdravemJanb Flieger – Biograph
30.06.2018 12:48
To už vyladíme. Jakmile to bude možné, poprosím o zaslání logomanuálu. Už na to trošičku spěcháme. Zmíněný font jsem objevil. Děkuji velice,